Höjning av stons Avelsvärdebokstav

Emsan

Trådstartare
Har några frågor ang höjning av stons avelsvärdebokstav som jag hoppas någon kan svara på.

1-poäng SWB-registrerad avkomma utan särskilda meriter
Ett av stona har två avkommor där de står Namn okänd, dessa avkommor är e. Ekstein resp Bernstein
Är de poäng beräktigade? Isåfall hade stoet nått upp till kriterierna för ELIT annars blir hon höjd till A.

Sv: Höjning av stons Avelsvärdebokstav

Är avkommorna registrerade räknas de, men när jag kollar på blup har de inga regnummer och då räknas de inte. Kolla med ASVH för säkerhets skull om det blivit fel på blup och de trots allt blivit registrerade.

En fråga till: Ett annat stos äldsta avkommor födda 92 resp 93 hittar jag inga resultat på. Enligt blup har de placeringar i lätt klass, men lätt klass kan ju både vara 1.10 & 1.20 dvs 2 eller 3 poäng. Hittar inga resultat på TDB även när jag går tillbaka till 2003, finns det någonstans där man kan hitta äldre resultat?

En avkomma har placeringar i svårhoppning enligt blupen men jag hittar bara resultat upp till 1.45 klasser. Blev lite osäker om 1,45 räknas som Medelsvår eller svårhoppning?

145 är svår klass.

Fram till 2003 var det årsböckerna som gällde för resultat, men man kan även kräva ut en resultatsammanställning från ridsportsförbundet tror att det förr i alla fall kostade typ 150:- för en häst.

Ju äldre ett resultat ska vara desto mer osäkra är uppgifterna på blup. För att ta ett aktuellt exempel finns det hästar som varit med i OS som saknas. Det finns mycket annat som inte heller stämmer som ett stos alla avkommor.

Liknande trådar

Avel Vad tror ni om detta ? http://www.asvh.se/avel/sto-poolen "Det här är kriterierna för att ingå i selektionspaketet Grundkriterier: 1...
Svar
17
· Visningar
2 118
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·
C
Avel Sitter här och funderar, vill kolla om jag har rätt i min tankegång. Skriver inte ut några namn här, fast jag tror att ni iofs kan gissa...
Svar
19
· Visningar
2 305
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.