höjder sm?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: höjder sm?

du är inte kapabel nog att rida SM. Min fråga är om du bör sitta till häst öht

Jag har sett dig med egna ögon och vad du går för. Men ska inte säga det här med tanke på påhopp. Men take it easy.

Jaa, jah har tävlat upp till La med både bponny o cponny, när jag började tävla La märkte jag att det var stor skillnad till och med på regional Lb och La så jag förstår att det är stooor skillnad på Lb och MsvB/A.. :D

Jag är mycket imponerad av alla sm-ryttare och hästar, ett stort grattis till alla dom! :bow:

haha du har sett mej en gång! första tävlingen på några år det är klart att inte rutinen finns då men det är stor skillnad då och nu

men asså seriöst du har inte sett skillnaden det var första tävlingen på flera år och ingen av mina ponnier hade tävlingserfarenhet då och mamma hade "glömt" hur stressigt det var då xD du vet ju inte skillnade så du ska inte säga nåt

Men man håller väl reda på när man ska starta och skrittar mellan framhoppningen och tävlingsbanan...?

dom ropade inte vem som skulle hålla sej beredd och sen fick jag ett stopp precis innan jag skulle dit :(

har du sett mej och mina hästar efter det?? säkert inte man kan inte säga massa om man inte vet farle... det var lixom den sämsta tävlingen nu är ja alltid ute i god tid och rutinen sitter i nu..

jag hoppas att moderator stänger denna tråd
(och att dina hästar överlever vintern :crazy:)

Tänk på att du helst ska ha segrar på en nivå innnan du går upp en klass. Du kommer bara bli besviken när det inte funkar.

Jag ar helt med dig pa att man ska skynda langsamt och vara redo innan man gar upp en klass. Men det att man helst ska ha segrar, det haller jag inte med om.. Min ena hast har en seger, i 120, och gar nu 140 och ar redo for 150. Han ar ingen speedhast, han ar en san som kan hoppa valdigt stora hinder. I de hogsta klasserna racker felfritt ofta valdigt langt.

Manga toppryttare har ofta en, tva speedhastar som inte gar det allra hogsta klasserna, men ofta vinner och drar in pengar pa det. Alexandra Bjorklunds Top gun ar ett extremt bra exempel pa den typen av hast, men om du inte ar sa insatt sa ar Malin Baryards Tamina ett annat bra exempel.

Bara en fraga, om du bor i Lulea, hur kan du trana for john? aker han upp dit och har traningar?

det är roligt att följa denhär tråden, men jag tänker inte ge dig snälla tips och goda råd eftersomm du inte tar åt dig. :smirk:

som någon sa; Sitt nu av den där höga hästen. :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
602
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henriksdals RF står värd för sin andra SM-vecka och idag sken solen ikapp på seniorerna som red sitt andra kval en dag senare än...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka