höjder sm?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: höjder sm?

Tror att både du och hästen kommer få dåligt självförtroende om du tänker gå så snabbt fram.
Ta det lugnt och lägg upp rimliga mål istället!

Heergud!!
Jag hoppar 140 på träning men skulle inte ens försöka mig på en 120!!
Det är grymt stor skillnad på bana och bana, och hemma och tävling...
Och på en islandshäst har du ändå en nackdel om man jämför mot alla de ridponnyer som tävlar nationellt! Många av dem är rutinerade och ligger och tävlar MSV A !

Förlåt för ett påhopp, inte menat illa alls, men ta det lite lugnare, och sänk målen! Tänk på att du helst ska ha segrar på en nivå innnan du går upp en klass. Du kommer bara bli besviken när det inte funkar.

haha men en med bra mål kommer längre än en utan mål... och funkar det inte med islänningen så har jag ju alltid min irändska import som hoppar hus :P

det är väl för sjutton inte bara hästen som ska kunna hoppa! Om du tror att du kommer få flera års erfarenhet under ett år så har du ju tänkt fel. Snälla - skynda långsamt! :cool:

Som de andra sagt - det är SÅÅÅÅÅÅ stor skillnad på bana och bana. Om du dessutom tävlar LB nu så är DU inte mogen för MsvA om bara ett år. :eek:

Att hästen kan hoppa är en heeeeeeeeeelt annan sak. Har du en duktig tränare, kan jag undra? Fråga henne/honom vad h*n tycker, tror h*n håller med oss, faktiskt. förlåt om du kanske blir arg på mig. :crazy:

men va elakt negativa ni är...:crazy:

sitter här hemma med ett envist sto med enorm hoppförmåga på träning som fortfarande, efter tre år, stannar ut sig i LD ibland när hon inte har lust, och jag hoppas fortfarande på Prins Carl Philips pris i Globen... trots att jag blir 16 i år..:angel::crazy:

visst, jag tycker också att det är en otrolig skillnad på LB och Msv A, men vad är det för fel på mål och förhoppningar?:idea:
bara för att man har mål så behöver inte det betyda att man pressar hästen... man kanske känner att man är redo och går lagomframåt endå...:D

till TS, Lycka till!!:D

jag rider för john hickey och han säger att den kan gå! sen ska jag ha ett privat ridläger för nån bra tränare i 2 veckor i sommar

nice :D
hoppas det går bra :) va har du för häst?

och förresten, det där med att ha segrar i en klass innan man går upp beror ju på va det är för häst eller vilken klass... om det är så att man rider lite långsamt så ska man väl kunna få gå upp en klass men om hästen stannar ut sig i LA så kanske man inte ska starta Msv B :crazy::)

jag däremot har hoppat LD-LC i snart tre år nu... vi hoppar LA banor på träning men hon stannar ofta ut sig på tävling... jag ska nu gå upp och hoppa LB (hon stannar en gång, sen hoppar hon så gör hon på varje hinder... bara jävlas) för att underlätta försäljning senare och få mer rutin... tycker inte jag är så knäppt för ibland hoppar hon som en gud även på tävling, bara man får igång henne men jag tänker inte tävla LC i 4 år till bara för att vinna en eller flera gånger innan :crazy::D

jag har en islandhäst (som kan hoppa) har hoppat 120 med henne oxå har jag en irländsk imp som är jättefin men svårriden

men va elakt negativa ni är...:crazy:

sitter här hemma med ett envist sto med enorm hoppförmåga på träning som fortfarande, efter tre år, stannar ut sig i LD ibland när hon inte har lust, och jag hoppas fortfarande på Prins Carl Philips pris i Globen... trots att jag blir 16 i år..:angel::crazy:

visst, jag tycker också att det är en otrolig skillnad på LB och Msv A, men vad är det för fel på mål och förhoppningar?:idea:
bara för att man har mål så behöver inte det betyda att man pressar hästen... man kanske känner att man är redo och går lagomframåt endå...:D

till TS, Lycka till!!:D

Vadå elakt negativa? Det är självklart bra att man har mål med sin ridning, men vi vill bara påpeka att det är en himla skillnad på att hoppa 120-hinder på träning, och sedan tävla det ute. Speciellt tekniken är det ju en oerhörd skillnad på, och det måste man ha i åtanken. Självklart säger jag inte att "bootzie" kommer att misslyckas, men det smartaste är att prata med sin tränare och se vad de tycker att häst och ryttare är kapabla för. Jag menar, det är väl tio gånger roligare att ge saker och ting tid, och inte stressa för mycket, och till slut bli säker på höjden i sig, och i så fall höja sig till nästa nivå?!

Senast ändrad av en moderator:

ja men just nu så river min d-ponny typ varje LD men när man tävlar högre är hon fin för hon ids inte på låga hinder

ok, ja hade kunnat skippa "elakt", ja mena bara att ni är negativa. H*n har ju tydligen rådfrågat tränare och John Hickey är en bra tränare.
Visst, ja har hoppat 120 nåra gånger på min ponny, men har mest gjort det för att dels är det kul men sen för att se om hon överhuvudtaget har kapacitet och vilja att ta sig över dom höjderna. Men jag har inte direkt tänkt på att starta MsvB på 120 nu...:p:D

och jo, en del tycker ja låter som att dom säger att det aldrig kommer gå... men det ja bara reagerade på var att folk sa att hon borde ha rimligare mål... vet flera som sitter på d-ponny, är 17 år, hoppar LD-LC och har som mål att bli proffsryttare, GP ryttare å så... det är väl bra att ha mål?:crazy::D:D

ja vissa harvar ju runt i klasserna lääääääääänge. kan ju berätta att jag är tjej och 14 har haft häst läääänge och har hoppat en b-ponny på 112cm 110! jag har inga problem att få en häst över hinderna och tekniska svårigheter är ju inte så svårt att det inte går att träna på..

Nu kan jag inte hålla mig mer...

Först och främst så bor du i norrbotten. SM går att nå, de som gjort det har haft ruskigt duktiga ponnyer och vart ruskigt duktiga själv! Men de är så stor skillnad att när de kommer ner till södra sverige, har de vart ofta, utklassade. I brist på rutin och liknande.

Din ridning måste utvecklas, du måste få mer ordning på ditt tävlande, om du inte redan fått det. Samt träna på en rimlig nivå. Okej om man kan trycka över en häst på några enkelhinder några gånger, men ditt mål är så mycket mer än så...

nä har jag sagt att jag tävlade han i 110 jag hoppade bara

Jag tycker att du, om du inte redan gjort de, ska åka och titta på SM i år?

ska det om jag hinner :P ska till finland och tävla åså

ja vissa harvar ju runt i klasserna lääääääääänge. kan ju berätta att jag är tjej och 14 har haft häst läääänge och har hoppat en b-ponny på 112cm 110! jag har inga problem att få en häst över hinderna och tekniska svårigheter är ju inte så svårt att det inte går att träna på..

hmm, nu tycker även jag att du borde komma ner på jorden lite... att hoppa 110 med b-ponny är helt annorlunda än att tävla 120 SM med c-ponny... jag tycker du ska ha kvar målet men "kliva ner från den höga hästen" och inse att bara för att man kan hoppa enkelhinder (eller t.o.m träningsbana) på 120, så betyder inte det att man kommer vinna eller ens klara av en sån tävling :crazy:

:D

haha jag hade inte tänkt vinna en sån tävling :P hade bara tänkt försöka kvala till sm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
602
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henriksdals RF står värd för sin andra SM-vecka och idag sken solen ikapp på seniorerna som red sitt andra kval en dag senare än...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka