Höjder för häst?

D

Dropi

Ska ev. tävla på Clearroundhoppningen på min ridklubb för första gången. Har häst, men vet inte hur höga hindrena kmr vara.

Skriver in alla klasser, så kan ni väl skriva hur höga hindrena kmr vara och vad (0+50), osv betyder? :angel:

Klass III Lätt D, Clear Round (0+50) Rosett
Klass II, Lätt C, hoppning i 2 faser (0+100) Rosett, hederspris
Klass I, KM, Lätt B, hoppning i 2 faser (0+100) Rosett, hederspris

Sv: Höjder för häst?

Alla hinderhöjder är olika beroende på hur stor ponnyn är elelr om det är häst.

Lätt D:
B-ponny 60 cm
C-ponny 70 cm
D-ponny 80 cm
Häst 90 cm

Lätt C:
B-ponny 70 cm
C-ponny 80 cm
D-ponny 90 cm
Häst 1 meter

Km Lätt B
B-ponny 80 cm
C-ponny 90 cm
D-ponny 1 meter
Häst 1,10 meter

(0+50) betyder att det är 50 kr i startavgift.

Sv: Höjder för häst?

Antar att du hade tänkt vara med i klass III, eftersom att det bara är den som går i bedömningen Clear Round. Alltså har den bara en grundomgång och alla felfria får en rosett :) Höjderna är olika beroende på din hästs storlek. Precis som Fidelity rabblat upp ovan.

Är det "LD" för häst brukar det alltid stå 0,90 m ist för LD. Hästklasser nämns som höjden.

Liknande trådar

Träning Nu har jag gett upp att klura på min kammare. Kanske är det nån där ute som har nån idé om ifall det är normalt eller om min häst borde...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 015
Senast: Habina
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 111
Senast: fio
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 903
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka