Höjder för 4åring?

Dingelass

Trådstartare
Hur högt får man tävla sin 4åring?

LättB, avdelning B,blir det 1m då för stor häst?

Nånstans i bakhuvudet har jag för mej att man inte får tävla 4åring högre än L:C...?

Vad gäller?

Sv: Höjder för 4åring?

1 meter är max 4-åringarna får tävla (LD, LC mm används ju inte längre som benämningar på stor häst, men 1 m motsvarar gamla LC)

Jag läste det i en annan tråd senare...men hur blir det med avdelning A och B då?
Heter det då 1m men blir 0,90 eller(avd.B)?

Tack för ditt svar!

Jag läste det i en annan tråd senare...men hur blir det med avdelning A och B då?
Heter det då 1m men blir 0,90 eller(avd.B)?

Tack för ditt svar!

Förstår inte riktigt vad du menar.
0.90 är precis som den heter 0.90 hög (hette förr LD)
1.00 är 1.00m hög (hette förr LC)
1.10 är 1.10m hög (hette för LB)
osv.
Det är inga konstigheter alls utan det är helt enkelt höjden i klassen som anges som klassens "namn" istället för LD, LC osv som det fortfarande heter på ponny.
4-åring får starta max 1.00 hoppning och 4-åring går alltid i avd B som är exakt samma höjd som för avd A men som saknar omhoppning.

Ok,tack!
Nu hänger jag med...hade fått allt om baktassen...fått för mej att avd.B var 10cm lägre än avd.A..

du får tävla upp t.o.m LC avd B (1m om du har stor häst) men när den är fem får du hoppa så höga klasser du vill med den. men bara avd B. och när den är 6 får du kvala till omhoppning. du måste ha 2 noller i tex LB om du vill hoppa omhoppning i LB :)

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 409
Senast: Grazing
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 306
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar