Höjd på ryggstöd!

E

Egonson

Hjälp mig med en sak.

Hur högt ryggstöd ska det vara på en rockard för stor häst, för att det ska bli så bekvämt som möjligt?

Sv: Höjd på ryggstöd!

Ingen som kan mäta höjden på ett ryggstöd då, från sitsen och upp till kanten alltså. Så man får en liten vink, annars får jag improvisera.

Tror det är svårt att ge ett universalmått. Prova vad som passar just dig. Det som är skönt för en person kanske inte alls passar en annan. Det är nog bara att prova o grejja tills det känns bra...

Jag brukar inte använga ryggstödet när jag kör, men det kan ju vara trevligt för den som sitter brevid;)

Ta ett mått du trivs med, det tror jag blir bra:)

Nej det är klart men jag tänkte mest lite generellt sådär vad det brukar vara för höjd. Men jag får prova helt enkelt.

_L_ Just nu har jag inget ryggstöd alls och jag sitter och spänner mig fast sätet är lätt framåttippat så jag vill ha nåt som jag kan stödja mig emot lite iaf.
Men ja det kan vara bra för den som sitter bredvid framför allt.

jag använder inte häller ryggstödet när jag kör förutom i maraton hindrerna då jag trycker mig fast mot ryggstödet. var ute å mätte våra ryggstöd det ena var 36 å det andra 43cm.
Oj nu när jag lagt in inlägget läste jag att det var till rockard, måtten jag sa var till 4-hjuls vagnar...

Senast ändrad av en moderator:

Men det är väl typ samma sak, eller ryggstöd som ryggstöd i alla fall. Jag tror jag vet hur jag vill göra nu åtminstone.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 603
Senast: Derivata
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen