Höjd på frambom i transport

Tarminflammation

Trådstartare
Har precis köpt en "ny" transport och tycker inte jag får höjden på frambommen rätt. Det är ganska stora hopp mellan nivåerna (Boj) och antingen blir bommen för hög eller för låg. Ponnyn har inga tendenser att varken gå över eller under (rättare sagt, har ännu inte visat några såna tendenser, men det finns mycket påhittighet).

Vilket hade du valt? För högt eller för lågt? Och var tycker du den korrekta höjden är?

Jag brukar binda i bommen om det spelar roll.

Jag demolerad och skruvar upp det i rätt höjd ;).

Men man ska förresten aldrig binda upp i bommen, uppbindningen ska vara längst fram eller i väggen. Går hästen över bommen så är det inte så smidigt om hästen är bunden i bommen.

Jag demolerad och skruvar upp det i rätt höjd ;).

Men man ska förresten aldrig binda upp i bommen, uppbindningen ska vara längst fram eller i väggen. Går hästen över bommen så är det inte så smidigt om hästen är bunden i bommen.

Löser man ut panikbommen så blir det riktigt otäckt om man har bundit i bommen.

Liknande trådar

Utrustning För ett par månader sedan köpte ägaren till min medryttarhäst en ny dressyrsadel till hästen som jag var med och valde (bara jag som...
Svar
11
· Visningar
3 533
Senast: Magica
·
Ridning ok, har en fråga. Mamma sköter om hästen hemma i sverige åt mig och hon blev tipsad att använda stångbett, eller hackamore med bett...
Svar
13
· Visningar
2 823
Senast: Badger
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 334
Senast: Tarantino
·
M
Hästmänniskan Jag förstår inte. (detta är ingen annonsering) Jag fick min första häst av min faster, lång historia som jag skippar men det slutade...
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka