Höjd på Cavaletti?

MalinM

Trådstartare
Vet inte om denna tråden hamnar rätt nu, om inte så flytta den gärna;)

Min häst fick för ett par veckor sedan efter ett besök på klinik diagnosen Kissing Spines.

Vi fick en massa tips och ideér på hur jag skulle kunna jobba med honom förebyggande och veterinären rekomenderade tömkörning. Och då även över Cavaletti med lite höjd.

Nu har vi kommit igång med tömkörningen och jag tänkte så smått börja lite med bommarna MEN jag vet inte vilken höjd som kan passa.. nån här inne som kanske kan hjälpa mig?

Sv: Höjd på Cavaletti?

Jag hade börjat med bommar på marken och höjt succesivt till kanske max 30 cm. det ska ju inte vara så att hästen hoppar över, så det är väl bara att höjja längsamt och se vad som händer ;D

Sv: Höjd på Cavaletti?

Jag hade börjat med bommar på marken och höjt succesivt till kanske max 30 cm. det ska ju inte vara så att hästen hoppar över, så det är väl bara att höjja längsamt och se vad som händer ;D

Nej precis! Visste bara inte vilken höjd som passade..men att börja från marken och sen höja till 20-30 cm låter rimligt! Tack så mycket;)

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 393
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: tara
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 470
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama