Höja stängselstolpar

JustInCase

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på hur jag kan höja stängslet till en av mina hagar. Har idag stolpar som bara är ca 1,3 m och skulle behöva ha högre då den ena hästen som ska gå där är en unghingst. Vill ha tips på bra och billiga varianter. Vet att det finns distansisolatorer, men jag vill nog ha högre än 20 cm till. Sedan har jag sett en "granne" här i närheten som har skruvat fast pinnar på befintliga stolpar och sedan satt isolatorer på de nya stolparna. Idag har jag tryckade stolpar som är 8 cm breda. Vill helst inte göra något som kanske inte håller. Alla tips mottages tacksamt.

Sv: Höja stängselstolpar

Det enklaste är väl att skruva dit "pinnar" på de befintliga stolparna som du sedan sätter isolatorer i! Tänk bara på att de pinnar du skruvar dit ska skruvas ner rätt så långt på de gamla stolparna för att bli stabila, iallfall 50-60 cm.

skruva fast smala plankor i den längden du vill ha på stolpen så har dom blivit längre!

Vet inte om det funkar, men jag kom att tänka på säna här långa isolatorer(kanske man kan kalla dom....). Såna som man sätter på stolparna utåt så att hästarna inte kommer åt varandra om dom går i hagar bredvid varandra utan gång i mellan. Det kanske går att sätta dom uppåt.
Om det funkar tror jag att det kan se snyggare ut än om man bygger på stolparna med pinnar.
Hmm, någon som förstår vad jag menar?

Till vår lösdrift för unghingstarna höjde vi stolparna i skogen med inpregnerad läkt. Den går ner 60 cm på stolpen och sticker då upp 50 cm. Håller kanon.

Liknande trådar

Anläggning Håller på att sätta stolp t sommarhagen men tycker det blir för lågt. Åkermark så dom behöver ner en bit för att sitta. Grannen trycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 384
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hallå! Efter att ha sett en tjej fastna i en vanlig stigbygel och blivit släpad efter sin häst känns det som om det är dags att kosta...
2
Svar
21
· Visningar
7 416
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Eftersom det anställs en hel del i mitt företag just nu så får jag snart en rumskompis på mitt kontorsrum. Helt ok, men även om jag inte...
Svar
16
· Visningar
1 808
Senast: moiran
·
Anläggning Jag har ett markområde som behöver "torrläggas" för att hästarna skall kunna gå på det. Idag finns det två diken på området, men det är...
Svar
18
· Visningar
4 634
Senast: devere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama