jennenenne
Trådstartare
Min häst får HippoGrow Alfa + lusern, och han har nu tappat i vikt, vilket han även gjorde förra vintern. Jag trodde mig dock vara väl förberedd i år då han nu fått lusern ett tag (förra året fick han inte lusern förrän jag märkte att han gått ned i vikt runt främst hals och bakdel). Hur som helst, så nu behöver jag ju antagligen öka mängden. Skulle ni öka lusernen? Kraftfodret? Eller båda? Eller kanske rent av ge något mer/något annat?
Utöver detta om det är relevant så får han hösilage (kanske max ca. 8kg per dag, tyvärr äter han inte mer än så även om jag skulle vilja). Han får även olja, b-vitaminer och mineraler.
(Jag vet att man oftast blir rekommenderad att kolla så hästen inte har mask, kolla tänderna osv, detta är jag medveten om och det har gjorts - så därför är bara foderfrågan relevant)
Utöver detta om det är relevant så får han hösilage (kanske max ca. 8kg per dag, tyvärr äter han inte mer än så även om jag skulle vilja). Han får även olja, b-vitaminer och mineraler.
(Jag vet att man oftast blir rekommenderad att kolla så hästen inte har mask, kolla tänderna osv, detta är jag medveten om och det har gjorts - så därför är bara foderfrågan relevant)