Höja försärking

aiquen

Trådstartare
Om man har en 18-årig häst, går det då att HÖJA försäkringen eller är hästen för gammal för det? Att teckna ny eller byta bolag är väl hästen för gammal för, men om man vill höja den man har något, går det då?

Tyvärr så går det inte..
Skulle höja min hästs försäkring innan hon fyllde sexton år, men det gick inte för att man var tvungen att göra det 3 månader innan hästen fyllde 16... och jag ringde bara 2månader innan... :mad:

Nej det går inte (som de andra rdanskrivit), dessutom är det så att livbeloppet sänks med ~15 % per år efter en viss ålder (beroende på bolag och ras).
mvh Maria

Japp, men det värsta är att man inte kan byta bolag tycker jag, man är helt utlämnad till att de helt godtyckligt kan ändra villkoren för försäkringen. Och visst, man har ett val att i så fall avsluta försäkringen men då står man ju helt utan skydd om det händer något...kul!
mvh Maria

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Visste inte vad jag skulle lägga för prefix, men men. Hur har ni det med försäkringar på er själva? Jag har en livförsäkring som...
Svar
8
· Visningar
303
Senast: escodobe
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 245
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka