Högställd ridponnyhingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emilay
  • Startdatum Startdatum
E

Emilay

Hej ;) Jag letar förfullt efter hingst till mitt sto, hon är en nätt svart sportponny efter Veronas Bo-Gi som är lite hög i baken och något lång i ryggen. Har kollat på hingstar så som Top Nordpol,Top Nonstop, Jarno och Orchis D'Avaranches :)

Har ni några förslag eller är det några positiva eller negativa kommentarer om dessa hingstar? :) Öppen för förslag!:D

Sv: Högställd ridponnyhingst?

Hej ;) Jag letar förfullt efter hingst till mitt sto, hon är en nätt svart sportponny efter Veronas Bo-Gi som är lite hög i baken och något lång i ryggen. Har kollat på hingstar så som Top Nordpol,Top Nonstop, Jarno och Orchis D'Avaranches :)

Har ni några förslag eller är det några positiva eller negativa kommentarer om dessa hingstar? :) Öppen för förslag!:D

säger utan tvekan Magic Dancer , svart ridponnyhingst med högridbarhet ,uppförsbacke ,underbara gångarter och riktigt trevlig i tempramentet.

säger utan tvekan Magic Dancer , svart ridponnyhingst med högridbarhet ,uppförsbacke ,underbara gångarter och riktigt trevlig i tempramentet.

Verkar som en trevlig hingst men är ändå kanske lite för ädel o nätt då mitt sto är väldigt lik honom i typen

Valdo kanske? mkt trevlig som individ dessutom. Fast de blir väl linjeavel med vermount va? minns inte riktigt vem Bo-gi e efter

Verkar som en trevlig hingst men är ändå kanske lite för ädel o nätt då mitt sto är väldigt lik honom i typen

Fast nu vet inte ja riktigt vad du vill ha så sett,
Men dom flesta vill ju ha lätta , gärna lite långbenta o ''sportiga''

Men smaken är som baken delad. ;)

jag har en -09 efter Jarno, sååå snygg och rör sig som en gud. Jag tycker han e en jätte trevlig hingst. var o tittade på honom när han gick lag sm dress. super trevlig i temperamentet, rör sig trevligt, speciellt galoppen. synd om dom andra ponnyna på pris utdelningen för deras skönhet bleknade när han kom in, vilken utstrålning den ponnyn har :)

Kan inte annat än att hålla med till 100%! :d

jag har en -09 efter Jarno, sååå snygg och rör sig som en gud. Jag tycker han e en jätte trevlig hingst. var o tittade på honom när han gick lag sm dress. super trevlig i temperamentet, rör sig trevligt, speciellt galoppen. synd om dom andra ponnyna på pris utdelningen för deras skönhet bleknade när han kom in, vilken utstrålning den ponnyn har :)

Min kompis hade en unghäst efter honom, jättetrevlig häst,super gång och bara hur mysig som helst. Har bara hört att han lämnar smått efter sig... Annars otroligt trevliga avkommor iaf de jag har sett :)

Liknande trådar

S
Avel Förhoppningsvis ska mitt sto äntligen betäckas. Har tänkt på det länge och i somras fick hon en skada som veterinärerna nu säger att hon...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 254
Senast: dartmoorforever
·
I
Avel Ser att det finns många här som är intresserade och kunniga när det gäller ridponnyer. Har fått hem ett ridponny sto för inridning samt...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: peråke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Svamp?
  • Uppdateringstråd 31