Högställd 2årig nsv - hur blir han sen??

milly

Trådstartare
Jag är intresserad av en nsv bruks valack på 2år som nu är ganska högställd (eller kvadratisk snarare men för att va en nsv är han högställd) och fin! Vill absolut ha en nsv bruks men inte en lågställd dragtyp utan mer den kvadratiska, lite lättare ridtypen...

Hans mamma är lågställd och pappan ganska kvadratisk (Ellabron http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=77753724671&h=HL5L7&u=K-WYJ&ref=mf).

Hur tror ni att 2åringen kommer bli? Någon som har erfarenhet av hur 2åriga nordsvenskar utvecklas tills de blir fullvuxna??

Sv: Högställd 2årig nsv - hur blir han sen??

Hejsan,

Ja det låter ju som en bra början iallafall att unghästen börjar och resa sig, våra nsv hemma e oxå av den modellen har också en 2års hings som är långlinjerad och högställd likaså hans halvsyster, så visst syns det i den åldern hur dom kan komma att utvecklas, och sen då givetvis uppmuntras av bra arbete:laugh:

Hejsan,

Ja det låter ju som en bra början iallafall att unghästen börjar och resa sig, våra nsv hemma e oxå av den modellen har också en 2års hings som är långlinjerad och högställd likaså hans halvsyster, så visst syns det i den åldern hur dom kan komma att utvecklas, och sen då givetvis uppmuntras av bra arbete:laugh:

Okej. Den aktuelle hästen trodde jag helt klart var en 3åring, han ser så himla mogen ut och inte alls som en som knappt är 2år! Dock kommer han definitivt att BREDDA sig men jag undrar om han kan bli lågställd då han vuxit klart... ? Eller är det mest troliga (man kan ju aldrig veta till 100%) att han behåller denna mer kvadratiska exteriör?

det är nog inte troligt att han växer från högställd till lågställd,men som du säger så kommer han ju säkert o brädda sig en del.

lycka till me ev hästköpet:laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka