Högervarv på Kalmar

Sv: Högervarv på Kalmar

ghost skrev:
Min första tanke var "Men oh vad jobbigt att lära sig att volta åt andra hållet". :D

Så tänkte jag med först.:D

Jag tycker det är ett jättebra initiativ, hoppas verkligen att det blir av.

Open strech tycker jag ska provas i Halmstad, de var de som ansökte först.

solros skrev:

VEM blir förvånad??? :devil:

Undrar hur de skulle göra för att fördela platserna i loppen när alla som inte har segrar i raden har typ samma poäng. :D

indyhope skrev:

Men allvarligt.. Det måste ju ha varit ett aprilskämt??!! När sa han det här? Idag? Det måste de ju bara ta upp i Ronden. Hur i helskotta kan man komma med ett sådant dumt förslag?? Det måste vara ett skämt. :eek: :eek: :eek:

Han sa så igår i sändningen från Valla, men jag uppfattade det inte som ett allvarligt menat förslag utan han sa bara så för att provocera. Jag tycker faktiskt att han har blivit mycket bättre, hans riktigt idiotiska uttalanden har blivit mycket färre...

Dessutom har jag hört förslag från helt annat håll än Micke N. om att sänka andrapriset till förmån för fjärde och femte som nu ibland är så löjligt låga att det går minus att tävla på sin hemmabana om man är fyra (inte i p21-lopp alltså).

Haha, hur allvarligt det var vet jag inte men man kan ju undra ibland hur han (och han är ju inte den enda) tänker vad gäller travet... Visst ska det vara mycket till spelarnas fördel, absolut, de gör så det kommer in pengar, men det får ju aldrig gå ut över djurskyddet, och dessutom är det hästägarna som gör sporten, och i mååånga liknande uttalanden undrar man om han (och andra) verkligen realistiskt skulle tro att hästägarna skulle bli kvar i sporten....

Jag skulle absolut kunna tänka mig att sänka första och kanske andra prisen och lägga till någon tusenlapp i sjättepris faktiskt... Kommer man etta så är ju bara det värt en hel del... Men sedan får det givetvis inte bli extremt låga förstapriser.

Att sänka förstapriset är nog inte aktuellt, förslag som finns gäller att öka skillnaden mellan att vinna och bli tvåa.

I ett lopp med 30 000 i förstapris är ju vanligtvis andrapriset 15 000. Det förslag jag hört skulle istället ge 13 500 i andrapris men fortfarande 9 000 i tredjepris. Den 1 500 skulle användas för att öka matlapparna så det inte blir så stor förlust att tävla när man faktiskt får pengar.

och jag har hört precis tvärtom, det vill säga även sänkt första pris, men det i de större loppen där det är 30-40.000 i första... Och inte då med särskilt många tusenlappar utan en-ett par... Så frågan är ju om STC själva vet vad de har för förslag på borden...:angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 060
Senast: Nirvana
·
Hästvård Kan redan nu varna för långt inlägg, tror jag, men ska försöka korta ner historien så mycket som möjligt... Har haft min häst i 6 år...
Svar
15
· Visningar
4 910
J
Trav Blir galen på 4 åringen...Hittar inte felet på honom men nåt stör honom. Kom med förslag med era erfarenheter. Observera att det är ett...
2
Svar
32
· Visningar
4 040
Senast: ghost
·
Hästhantering En fin kallblodskille kom till mig sommaren-10. då 8 år, hingst, kastrerades. I stor ohandterad, gått själv i hela sitt liv, haft hästar...
Svar
6
· Visningar
1 719
Senast: nowa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross