Höger galopp!

Sv: Höger galopp!

Jag har inte läst igenom hela forumet men du kan ju testa fatta galopp i svängar, och gå ut extra mkt i hörnen då, det jag brukar göra ifall jag har en häst som är svårt att fatta en viss gallop med är att jag kortar ex. höger stigläder.

Sv: Höger galopp!

Hej

Intressant att se att det är fler som har problem med höger galopp. Rider både en B&D ponny och båda har svårt med höger galopp. På min D-ponny som är unghäst försöker jag fatta galoppen i ett hörn och lägger samtidigt på ett kort spö på innerbogen och då förstår han vilket ben som ska flyttas.
På min B-ponny som är äldre så har jag kommit på att genom att värma upp henne noga på små volter underlättar sedan i fattningarna.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka