Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har inte läst igenom hela forumet men du kan ju testa fatta galopp i svängar, och gå ut extra mkt i hörnen då, det jag brukar göra ifall jag har en häst som är svårt att fatta en viss gallop med är att jag kortar ex. höger stigläder.
Intressant att se att det är fler som har problem med höger galopp. Rider både en B&D ponny och båda har svårt med höger galopp. På min D-ponny som är unghäst försöker jag fatta galoppen i ett hörn och lägger samtidigt på ett kort spö på innerbogen och då förstår han vilket ben som ska flyttas.
På min B-ponny som är äldre så har jag kommit på att genom att värma upp henne noga på små volter underlättar sedan i fattningarna.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.