Högdräktig

Ronaldo

Trådstartare
haha man säger kanske inte högdräktig men ni förstår nog vad jag menar. min fina kisse är väldigt dräktig nu och jag undrar om någon av er vet hur man kan se när det börjar bli dags. det är hennes andra kull (den första föddes v.44 2012) så det har ju inte gått så långt emellan och därför har jag så svårt att se på hennes mage liksom... när vi senas träffade vetrinären trodde hon att det bara var några veckor kvar och jag tror att det var 1 månad sen nu... tacksam för era tips och svar
:bow:
ska se om jag lyckas fixs någon bild...
 
Sv: Högdräktig

hon älskar att vara ute och har fått vara ute lite från att ungarna var ca 7 veckor. där ute har hon träffat grannarnas (okastrerade) hankatter :D . så tyvärr ve jag ju inte när hon blev dräktig då hon inte heller verkade löpa ;)
 
Sv: Högdräktig

Se till att ha p-piller hemma när kattungarna föds och börja ge henne direkt så hon inte går och blir dräktig igen. Sen borde hon nog kastreras.
Man brukar se på juvren att de fylls på när det börjar bli dags.
 
Sv: Högdräktig

jo det har vi hemma och sen ska vi självklart kastrera henne :)

Hoppas att dina granner följer ditt exempel och kastrerar sina katter! Det är verkligen beklämmande att läsa om alla hoppsan-kullar som föds p.g.a. oansvariga och ignoranta kattägare.
 
Sv: Högdräktig

Ja, visst är det konstigt att fertila honkatter som träffar fertila hankatter blir dräktiga? :eek:

Till TS: Man brukar se när magen så att säga trillar ner. Men hon verkar ju ha haft kull tidigare, så ni har ju varit med om det tidigare?
 
Sv: Högdräktig

Hm " när vi senas träffade vetrinären trodde hon att det bara var några veckor kvar och jag tror att det var 1 månad sen nu."

vet du hur länge en hona är dräktig eg? När ni var till veterinären hade hon hallontuttar då eller varför misstänkte ni att hon var dräktig?

Håll henne inne tills den kull som snart kommer födas är 12v och försäljningsklara sedan är rådet att kastrera henne innan hon får gå ut igen..
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 190
Senast: manda
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 157
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp