Höga värden vita blodkroppar??

Mauthoria

Trådstartare
Har en travis tjej på 3 år. Tränar på fint och har bra kondis. Har varit lite upp och ner under åren. Brunstar mycket och är "känslig" för det verkar det som. Har haft en infektion och lymfangit (ca 1.5-2 år sen) under olika tillfällen.

Då jag är väldigt "överbeskyddande" har jag tagit henne till veterinären mycket ofta för prover och så. Senast nu så tog jag ett blodprov för ca en månad sen då hon var lite hängig. Det visade då att hon hade 10.2 i vita blodkroppar vilket var högt. Hon blev satt på penicillinkur för infektion. Tog nu ett till för en vecka sen och då hade hon ännu högre!?? 11.3?? Veterinären tyckte det var märkligt. Nu är hon pigg och fin, körde senast igår och hon kändes riktigt bra. Tempen har varit normal men fortsätter att ta den varje dag. Blir ett prov ytterligare om ett par veckor och se vad det visar.

Någon som känner igen sig? Värdena av proven? Vad göra? Tacksam för svar :)

Sv: Höga värden vita blodkroppar??

Jag tycker det låter som om infektionen inte är ute ur kroppen med så höga värden...

Ja det verkar inte bättre :( Det blir till att ligga lågt ett tag då och sen ta ett till prov om ett par veckor. Hur är det med träning då? Helt och hållet avbrott eller långsamkörning lite lätt? Tackar så mycket för svar! :)

Ja det verkar inte bättre :( Det blir till att ligga lågt ett tag då och sen ta ett till prov om ett par veckor. Hur är det med träning då? Helt och hållet avbrott eller långsamkörning lite lätt? Tackar så mycket för svar! :)

Jag skulle möjligen skritta om det är infektion - för att inte riskera att pulsen "skenar". Om de springer självmant i hagen brukar de ju sluta efter ett tag men träning "kan" de ju på ett annat sätt. jag märkt inte infektionen på valacken på annat sätt än att han hade dålig återhämtning och det hade jag aldrig upptäckt om jag inte kört med pulsmätaren.

Okej, näe så sant..märks inte på henne heller..knepigt det där..men får vänta på nästa prov och se hur det ligger till!? Tackar :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: Tjholahopp
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 311
Senast: mily
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 436
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023