Saeta
Trådstartare
Jag har sen ca 2,5 vecka börjat med Concerta igen. Jag började med lägsta dosen 18 mg. Inga biverkningar alls. Så i fredags fick jag ett okej från min läkare att höja dosen till 36 mg. Jag har på kvällarna fått en rejält hög puls. Hjärtat slår och dunkar. Det är sjukt obehagligt och jobbigt och jag är helt varm. Har lite tungt att andas också, men inte så pass att det blir ansträngande. Bara jobbigt.
Jag ska prata med min kontaktsjuksköterska imorgon. Men tänkte höra lite här. Har ni som ätit Concerta eller liknande också fått högre puls? Gick det över, är det farligt, osv osv? Det är som sagt bara på kvällen det kommer. Eller det är bara då jag märker av det. Det sticker lite i fötter och armar också, som när man hyperventilerar. Några fåtal gånger har det även gjort ont i vad jag tror är hjärtat. Typ att det hugger till lite, inte så jätteont men det liksom känns. Hänt allt som allt kanske 5 gånger sen i fredags.
Jag tar medicinen mellan 7-8 på morgonen.
Någon som vet? Hjälp :/
Jag ska prata med min kontaktsjuksköterska imorgon. Men tänkte höra lite här. Har ni som ätit Concerta eller liknande också fått högre puls? Gick det över, är det farligt, osv osv? Det är som sagt bara på kvällen det kommer. Eller det är bara då jag märker av det. Det sticker lite i fötter och armar också, som när man hyperventilerar. Några fåtal gånger har det även gjort ont i vad jag tror är hjärtat. Typ att det hugger till lite, inte så jätteont men det liksom känns. Hänt allt som allt kanske 5 gånger sen i fredags.
Jag tar medicinen mellan 7-8 på morgonen.
Någon som vet? Hjälp :/