Höftröntgen, kostnad?

C

CassyJo

Min ena hund har har lyckats leka galning på semestern så pass att jag är orolig för hans höfter. Han har inte ont och så och är fortfarande rörlig som vanligt men på halt golv verkar han spänna höften på ett sätt han aldrig gjort tidigare.

Min fråga är nu, vad kostar en höftröntgen på ett ungefär om en sådan skulle bli nödvändig? Vet att det varrierar från vet. till vet. och han är fullt försäkrad så kostnaden i sig blir inga problem men jag vill ändå veta.

Sv: Höftröntgen, kostnad?

Jag betalade 1000:- i mars.
Och det är bättre med en orolig matte som åker och kollar upp saker än en som inte bryr sej!
Har testat att strecha jycken lite och massera? Eller den kanske har konstaterat fel?

/LL

Sv: Höftröntgen, kostnad?

Det där är ju väldigt olika på var man röntgar, jag betalade 1300 för två pr sedan men det var både HD/ED...
Förmodar att hunden inte är röntgad sedan tidigare?
Vad är det för ras?
Skulle definitivt rekommendera att röntga om det är en lite större ras eller ras som det finns HD problem hos.
Och är du orolig så in och röntga! Då får du ju svar och kan antingen sluta oroa dig eller börja behandla.
Lycka till!

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 868
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 823
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 613
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka