hösilag i fyrkantsbalar och fibergi vs. sixten plus...

D

Doneloge

Hej,

Undrade lite hur ni som vill ha era hästar på hösilag gör, om det bara är en häst som ska äta det. Finns ju små balar (35-40 kg), men de verkar svåra att få tag på..? Nån som köper sånna till sin häst och vart ifrån då? Kollade lite på buke, men hittade inget. Tror ni ridsport har annonser med det?

Vad tycker ni är bättre för en 18 årig häst, fibergi och havre, lr sixten plus och havre. Hästen är väldigt stor (178 cm) så det är ju viktigt att hålla igång magen, men jag vet inte vad som är bättre...?
 
Jag köper Horse hage till min ponny (fyllde 20 år i fredags).
Köper det från Enköpning, finns på fler ställen i landet.
Det är dyrt foder men det är bara min häst som äter silage i stallet. Hon har astma, kronisk bronkit.
 

Liknande trådar

F
Foder & Strö Hej, Kommer inom kort flytta till ett nytt stall, och det som ingår i foderväg där är hösilage samt fibergi. Sen får man själv...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Tuvisen
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 497
Senast: moonstruck
·
Foder & Strö Igår var jag och köpte hösilage för första gången. Har aldrig fodrat med det tidigare, men har läst en hel del om det här på Buke. Jag...
2
Svar
26
· Visningar
3 364
Senast: SaraXX
·
S
Foder & Strö Nu vänder jag mig till buke igen. Jag känner att det är ngt som inte står rätt till. Han gick på fri tillgång för i november/december...
Svar
7
· Visningar
1 670
Senast: smultronfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp