Höja kvoten..

A

adnamA

Nu är det såhär att jag hade tänkt försöka höja kvoten ännu lite till för min häst.. Han är fortfarande lite bukig nämligen.
Men jag bara undrar, är det okej om nästan allt av proteinet som "hjälper till att höja kvoten" eller vad man ska säja, kommer från kraftfodret? Fodrar med Groov. Det blir ju ganska mkt överskott från kraftfodret över det som han skulle ha "egentligen".
Hoppas ni fattar hur jag tänker.. Inte alltid så lätt. :smirk:
 
Sv: Höja kvoten..

Om du har dåligt med protein i grovfodret måste ju det extra proteinet komma från kraftfodret, det finns inget annat sätt.

Däremot kan man ju välja ett kraftfoder som har en hög kvot, då får du mycket protein utan att ge så stora mängder kraftfoder och extra energi. T.ex. Nya Groov, Pluss Grön eller Protein. Eller lucern eller soja?
 
Sv: Höja kvoten..

Ah, tack. Jo, det är Nya Groov jag ger, glömde skriva det.. Så jag ska pröva att sänka höt liiite till och öka krafften lite. Hoppas det funkar. :) Fast jag tycker att han börjar se finare och finare ut redan nu!
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 127
Senast: Hazel
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 336
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 129
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp