höhäck/balkupa?

caradan

Trådstartare
Hej
Måste få till en höhäck/balkupa av nått slag.
Vad har ni?
Vad bör man inte ha?
 
Hur är den tänkt ska användas? Behöver du tak?

Jag gjorde min första sån här för 11 år sedan och har hela tiden varit supernöjd med konstruktionen.
hohack2.png

Den fyller funktionen "hålla hösilaget någorlunda på plats och minimera risken att hästarna kliver i maten".
Och även om det regnar ordentligt, så äts fodret upp tillräckligt fort för att inte hinna bli dåligt av regnet.
hohack.png
 
Hur är den tänkt ska användas? Behöver du tak?

Jag gjorde min första sån här för 11 år sedan och har hela tiden varit supernöjd med konstruktionen.
hohack2.png

Den fyller funktionen "hålla hösilaget någorlunda på plats och minimera risken att hästarna kliver i maten".
Och även om det regnar ordentligt, så äts fodret upp tillräckligt fort för att inte hinna bli dåligt av regnet.
hohack.png
Ja jag behöver tak för det är bara 2,5 häst som ska äta ca 12h per dag och jag har torrhö.
Tänkte mig en foderring av nått slag och sen ett skärmtak över (som sitter fast i väggen) alt nått färdigt men det är ju verkligen jätte dyra
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
397
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 791
Senast: warg
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
506
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp