Högt manganvärde

MarieRosen

Trådstartare
Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså vilka proportioner ska jag ge. Mycket tacksam för råd!
IMG_8038.jpeg
IMG_8038.jpeg
 
Ooof, ska du få det i balans ska zinken upp i samma som mangan, och koppar vara 1/3-1/4 av det. Järnet får dom i sig ändå via vatten.

Men frågan är om du inte närmar dig maxgräns på toleransen i sådana fall?

På 10kg hö blir det ju 4g mangan och 4g zink i sådana fall... Jag får leta efter en källa och återkomma :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
444
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej! Har en mineralanalys som ser ut såhär per kg/ts: Ca = 3,6 P = 1,9 K = 8,7 MG = 1.5 Cu = 4 Fe = 54 Mn = 181 Zn = 36 Vilket ger...
Svar
10
· Visningar
1 204
Senast: Indiana
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 948
Senast: super
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp