Höbrist och höpriser???

L

Liqo

Jag undrar om det är höbrist i år??

Sen vad höpriset ligger på i år (speciellt i Norr & Västerbotten)? Vad betalar ni för höet nu? :bow:
 
Sv: Höbrist och höpriser???

I år har jag, jämfört med förra året, haft svårare att få tag på hö. Har betalat 1,40 kr/kg.
 
Sv: Höbrist och höpriser???

När jag frågade min höleverantör vad det kostar iår sa han vi tar väl det vanliga dvs 1kr kilot! det är bra hö,är glad att få köpa bra hö billigt som dessutom finns nära mig ,inga långa bökiga transporter
 
Sv: Höbrist och höpriser???

Usch vad avis jag blir... Jag betalar 2,80kr/kg... :crazy: Fast på Västkusten då förstås. *suck*
 
Sv: Höbrist och höpriser???

Nu ska du bara vara glad över att du inte är jag! :smirk:
Betalar 3.50kr/kg...

Tur att unghästen, som har fri tillgång, inte får samma. :crazy:
 
Sv: Höbrist och höpriser???

Betalar 1.80:-/kg för ekologiskt Upplandshö, hämtpris hos bonden, har inte fått analysresultaten ännu.

Loggan
 
Sv: Höbrist och höpriser???

Jag bor också på Västkusten och de flesta höleverantörer som jag ringt till låg på under 2 kr. Men du kanske har fått tag på ett hö med bra värden (därav priset)?
 
Sv: Höbrist och höpriser???

Nej, det är inte ens analysert än. Jag fick köpa grisen i säcken alldeles.
Jag har ju inga kontakter, så jag har fått hålla mig till de (få) annonser som varit uppe, och då jag vill ha levererat och inte hämta själv var utbudet litet. :( :crazy:
 
Sv: Höbrist och höpriser???

Ja, det är inte roligt när bristen på utbud styr. Men jag vet att det har funnits annonser i GP om hö som säljs med fri leverans. Dessutom hittade jag ett par annonser på Lantmarknaden eller kanske Hästmarknaden (annonssajt på internet) där de sålde hö/ensilage med fri leverans. Fast sen vet jag i och för sig inte vad de tog i kilopris.

I våras köpte jag ett lass hö av en man som körde det till Göteborg från Dalsland och Värmland och då var det fri leverans (hittade hans annons i GP), men tyvärr var han inte helt ärlig då balarna enligt honom skulle väga runt 20 kg - när jag vägde dem, vägde ingen mer är 16 kg.
 
Sv: Höbrist och höpriser???

Jag betalar 2 Kr/kg, ungefär samma som förra året. Analyserat, ganska bra värden.

Hade inte så svårt att få tag på hö själv (kontakter), men jag har inte sett lika många annonser om hö i år och jag vet flera som har problem med att få tag på bra hö.

Mvh Huntress :)
 
Sv: Höbrist och höpriser???

Usch, inte säga så. Jag hittade bara en annons i GP med fri leverans, och det var den jag köpte från sedan. Fanns ett annat alternativ, men det kostade 2,20 kg och var usla värden, så jag chansade på att detta iaf var bättre. Om inte annat så har jag ju köpt härifrån tidigare och vet att det är fräscht och fint osv.

*försöker förtvivlat rättfärdiga mitt säkert jättedåliga köp* :crazy:
 
Sv: Höbrist och höpriser???

Jag betalar 1,80 kr/kg för ett kanonhö. MJ ligger på 10 och SMRP är på strax över 60 (kommer inte ihåg exakta siffran i huvudet). Det är fräscht och hästarna älskar det! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ni som räknar foderstat i excel, jag har gjort det sen någon här ( för miljoner år sedan) länkade alla formlerna. Det jag saknar nu är...
Svar
8
· Visningar
681
Senast: Habina
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 967
Senast: skiesabove
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 473
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp