Hö i hela boxen

SofiaToscana

Trådstartare
Hej, min häst fick för ungefär en månad för sig att dra ut ungefär hälften av höet i boxen för att sedan kissa och bajsa på det. Ungefär som att han bäddade åt sig själv. Hur får jag honom att sluta? Det är en kräsen häst som förmodligen skulle sluta äta om man satte in en hönät med för småmasker, och jag hittar nästan inget med stora masker. Tips på vart det finns hönät med stora masker? Eller annat tips? Han står idag på spån och har en helt normal mängd strö i boxen, precis som han brukar.
Tacksam för svar :)
 
Hej, min häst fick för ungefär en månad för sig att dra ut ungefär hälften av höet i boxen för att sedan kissa och bajsa på det. Ungefär som att han bäddade åt sig själv. Hur får jag honom att sluta? Det är en kräsen häst som förmodligen skulle sluta äta om man satte in en hönät med för småmasker, och jag hittar nästan inget med stora masker. Tips på vart det finns hönät med stora masker? Eller annat tips? Han står idag på spån och har en helt normal mängd strö i boxen, precis som han brukar.
Tacksam för svar :)

Jag hade nog funderat över beteendeförändringen. Hittills har det berott på kvalité, de gånger mina hästar plötsligt börjat kissa på höet. En av gångerna var det ett ängshö av absolut toppkvalité, men det gillades inte av kräsmagarna. Surt.

Haybar kan vara ett alternativ för hästar som drar runt med grovfodret, men jag hade nog främst kollat på förändringen, inte beteendet i sig. Döva symptomen hjälper inte problemet.
 
Jag lägger höet i en gammal vattenbalja med trasig botten till en av mina hästar som är en riktig gris i boxen, funkar bra! Mindre spill och mycket lättare att mocka:up:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Wingates
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 154
Senast: ufot
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 798
Senast: Monifa
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 805
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp