Hö, ensilage eller hösilage?

ika77

Trådstartare
Ja det är den stora frågan.. :confused:
Vilket är bäst och mest lämpat för hästars mage?
Har hört att inte ensilage passar hästar tack vare att det är kolsyra i som inte hästars mage klarar att bryta ner på ett tillfredsställande vis. Stämmer detta påstående?
Och vad föredrar ni?
Och varför?
 
Sv: Hö, ensilage eller hösilage?

Nä, men för blött ensilage kan göra så att hästarna inte orkar äta så mycket dom borde...annars finns det ju alltid 2 läger ang hö/ensilage...det ena är egentligen inte bättre än det andra...en smaksak helt enkelt.
 
Sv: Hö, ensilage eller hösilage?

Jag föredrar hö. Helt enkelt för att det är lättare att hantera.
 
Sv: Hö, ensilage eller hösilage?

Jag föredrar hösilage främst för att det är lättare att hantera.

Kan förvaras ute, när man ska använda den rullar man in fyrkantsbalen på säckakärra, öppnar den och fodrar.

Tycker det är svårt att förvara höet fuktfritt, trots att jag packar in det i halmbalar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 300
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 046
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
16 643
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
26 233
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp