Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästar har känsliga magar. Höbyte mm kan ge kolik i värsta fall och "rännskita" i bästa.
Men om man sparar ca två balar av det gamla/häst och lägger skivorna varannan nytt och gammalt så brukar det gå bra.
Precis de Daydream skriver...vi brukar görs så att man balndar hör..ganska mycket av det "gammla" och lite nytt...sen ökar man de nya och minskar det gammla tills man har bytt helt...jag brukar ge de i allafall 2-3vekor inna jag har bytt över helt.
Vet en idiot som fick slut på hö...köpte nytt och eftersom att höt varit slut så hade pållen inte fått morgon hö...så dom slängde ine en bal med nytt hö....å den pållen fick akut kolik...ibland undrar man vad folk tänker med!!
Det har inget med näringen att göra, utan att mikroorganismerna i magen är "inställda" på ett foder, och behöver tid på sig att ställa om sig till nytt foder.
Lånar tråden lite, på samma tema .
Hur fungerar det då med ex. byten av hagar, annan "grässammansättning"? Hur påverkar det mag/tarm-balansen och risk för fång/kolik etc?
Hästnyheter 2000 tränarsegrar.
Inte så pjåkigt för en grabb som knappt höll på att få travlicens.
– Jag blev nekad två gånger, säger Stefan ”Tarzan”...
Hundavel & Ras Frallor och mopsar har väl också stora problem med deformerad ryggrad (fjärilskotor) vilket rimligtvis också påverkar deras användande...
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Ekonomi & Juridik Ja jag förstår säljarna också, jag själv skulle nog tagit tillbaka men alla väljer själva. Jag hoppas bara att vi hittar en lösning nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.