Sv: Hobblers

Trodde inte de var tilllåtet här. nÄSTAN HUNDRA PÅ DETTA. Vet några ponny äg som hobbla sin ponny i transporten för den sparka och levde rövare. tror dom blev anmälda.

Puckon!
Och ja det är rätt, de är inte tillåtna i Sverige efter som man inte får binda ihop hästens kroppdelar.

mvh Eva

Jo,
Men det är inte förbjudet att äga ett..

Hade inte märren min varit tränad hade hon slitit sönder frambenen i elrepen på ett ställe jag stod när hon var två.
Skurit av sig senorna i höger fram när hon trampade igenom en stenmur när hon var sex.
Och skadat sig mer än nödvändigt när hon fastnade i en gammal pressening under förra året.

Och det är snabba grejer jag kan komma på här och nu, typ.

mvh Eva

Jo,
Men det är inte förbjudet att äga ett..

Hade inte märren min varit tränad hade hon slitit sönder frambenen i elrepen på ett ställe jag stod när hon var två.
Skurit av sig senorna i höger fram när hon trampade igenom en stenmur när hon var sex.
Och skadat sig mer än nödvändigt när hon fastnade i en gammal pressening under förra året.

Och det är snabba grejer jag kan komma på här och nu, typ.

mvh Eva

usch och fy! är hon lite nyfiken el bar lite klantig.:angel:;)

WE?? Du menar DU väl! Ingen kan älska Bill. Mer än hans mor. Och nu får vi inte prata sönder tråden. Annars tas den bort.

mvh Eva
Nej jag vet men han är rolig att ha här.
när jag bodde i usa så såg man inte Hobblers användas mkt alls. jag såg de 2ggr på 7år.

Att använda hobbles på Bill är ju tillåtet och förmodligen rätt kul. Men att använda det på djur är helt förbjudet man får heller inte använda rep runt benen för att "imobilisera tamdjur" enl. Djurskyddsmyndigheten, visst är det ett underbart land vi lever i?:confused:

Men bill har de hänt nått? Du verkar lite avtrubbad?:(:D
WE love you you know:devil::d
jamen ... det har ju nyss varit nyårsfirande så man är lite matt i pälsen ... i måndags kväll kom jag ju inte hem förrän i onsdags morse .. åsså var det ju nyårslöftet : Var snäll på Buke, Bill. ( om jag kommer ihåg rätt,har lite diffusa bilder av nåt i den stilen i alla fall så ...)
I know u love me, Gordon ! :love: du är min favorit !

Senast ändrad av en moderator:

Din svikare!!!:mad: Du sa att jag var din favorit!!:mad:
Hmm, hur ska du slingra dig ur det här nu????:cry:

Vid inridning!?:eek:
Vad är de för ursäkta idiot?:devil:

Ja, vad skall man säga...
Man vill görna leta upp h*n en mörk kväll och....:devil:
Hobbla för att rida in en häst.. Då har man nog både väldigt båttom och ingen hjärna.

Ja, vad skall man säga...
Man vill görna leta upp h*n en mörk kväll och....:devil:
Hobbla för att rida in en häst.. Då har man nog både väldigt båttom och ingen hjärna.
Ja, men det finns sååå många dumskallar i denna hästbranch så...

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet inte om detta tagits upp i hudvårdstråden, den är så bred så tänkte detta kunde få en egen tråd för det är säkert många som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 962
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
460
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
530
Senast: SiZo
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
525
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka