Höanalys?

SvartaHingsten2003

Trådstartare
Jag ska köpa hö imorgon och jag har fått en del utav analysen på höt. jag undrar om det är någon här som kan se om det är bra?
Energi 7,9 och 49 protein/kg foder. Jag ska skriva ut resten imorgon när jag fått hela analysen.
MVH Tina

Sv: Höanalys?

Det beror på hur mycket för hög kvoten är, kommer det extra proteinet från grovfodret så brukar det inte vara någon fara. Men om man vill kan man byta ut ett par kg till halm eller ge olja om man vill få upp energin men inte proteinet.

Ingenting.;)

Men om hästen behöver mera energi än vad den klarar att äta i hömängd så är det lätt att fixa genom att ge t.ex. betfor, olja, havre eller något färdigfoder som inte är så proteinrikt. De mindre proteinrika fodren är ju oftast billigare!:idea:

ja jag har mustang Musli orginal nu (färfigfoder) sen har jag 1 dl mineraler till honom.
Men jag får hela analysen idag så jag återkommer senare ?=)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
666
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 571
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 382
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
646
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V