Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Dom flesta som gör höanalys kollar väl höets näringsvärde,någon som även kollar hygien och är det bra att göra,dva säger det mycket om hur bra höet är?
Oftast är det ingen idé att göra hygienanalys nu på sitt hö om man inte misstänker något särskilt. Däremot om ett par månader kan det vara lämpligt att kolla så att det inte möglat eller liknande. Nu är det ju ganska nyskördat och fräscht, tar ju ett tag att bildas mögel.
Det är ju jättebra att göra en hygiensik analys. Även om grovfodret ser helt ok ut kan det ju vara ganska undermånligt ändå. Jag själv har tyvärr aldrig gjort en hygien analys, bara hotat en hösäljare att: jag ska minsan göra en, så han hämtade hem sitt skithö som han påstod var i tipp topp...och gav mig bättre hö. Fast det behövde jag ju ingen analys till för att se att det var under all kritik..men det funkade som hot
Just därför vi tänkte göra hygien analys med,OM höet inte är helt fräscht.Det är ganska grönt & luktar gott & så,men vissa balar verkar vara väldigt dammiga,vilket är lite misstänkt.Är rundbalar.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.