Royal_724

Trådstartare
Hur gör ni med höet till kaninerna?

Jag har mina kaniner i stallet i lite större burar, har haft höet liggandes på marken då jag inte kommit på hur jag ska hänga/lägga upp det! Men dem springer ju runt i det och sprider ut det, och ibland blir det att dem bajsar i det.
Har ni några förslag hur jag kan göra?

Sv: Hö!

Höhäck som nämndes tidigare. Eller en höboll, finns att köpa i djuraffären. En boll av metall som man petar in höet i och hänger upp. Hos min kanin är den mycket uppskattad.

Typ såhär ser väl en "klassisk" höhäck ut;
Höhäck%20dala.jpg

gummisnodd och ögla +karbinhake... Fästen en kraftig gummisnodd runt en rejäl hökärve och hänger in i mina burar i en fastmonterad ögla med en karbinhake i... enkelt och billigt... de äter och drar ner lite för att boa i... detta är dock till marsvin men fungerar nog till kaniner oxå...

Jag hr höhäck till min kanin. Så att inte han går och bajsar och kissar på det...

gummisnodd och ögla +karbinhake... Fästen en kraftig gummisnodd runt en rejäl hökärve och hänger in i mina burar i en fastmonterad ögla med en karbinhake i... enkelt och billigt... de äter och drar ner lite för att boa i... detta är dock till marsvin men fungerar nog till kaniner oxå...

Det där lät ju ganska påhittigt! Ska fixa till det ikväll och testa!
annars blir det att åka iväg till helgen och se om man kan hitta nåt!

Har inte hunnit göra nåt än!
Men jag hade inte tänkt använda nån gummisnodd för då hade dem nog ätit upp den oxå!
Funderade på en ståltråd virad runt höet längst upp så kan dem bita av höet ner till!
Men jag vet inte!
Blir nog att köpa nån korg till helgen istället tror jag!

Har oxå hönät i miniatyr av lite grövre rep typ 4-6 mm, egenknutna.... mina marsvin har ännu inte tuggat i sig någon snodd.... men som sagt innan jag har marsvin!!!

En höhäck funkar inte på mitt lilla monster. Antingen drar hon ner den eller hoppar hon upp i den tills den ramlar ner. :p

En höhäck funkar inte på mitt lilla monster. Antingen drar hon ner den eller hoppar hon upp i den tills den ramlar ner. :p

Tror inte den funkar på min ena kanin heller!
Han lyfter, slänger och drar i allt!
Köpte en toalett till honom, men den slängde han iväg hela tiden. Så nu har han en hamsterbursbotten som toalett istället, funkar rätt bra! Han flyttar på den, men lyckas inte vända den!

Ska försöka leta efter nån liten nätkorg typ som en cykelkorg, men storlek mindre. Om man kan hitta det nånstans!

Har du nån bild på taoletten? vad kan man köpa sånna och vad kostar dom?
Låter kanske som nåt å införskaffa sig.

Jag har höhöckar som man sätter på utsidan av buren så äter dom hö igenom nätet på buren..

Har två höbollar en upphäng och en liggande på botten.. och en fast bunden höhäck.

har du en stor bur kan du ju även använda en cykelkorg!;)

Man skall inte ha hö häck, kaniner och gnagare BETAR och sträcker sig inte när dom skall äta så du kan ha höet i tex en kattlåda om du har en stor bur,

Liknande trådar

Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
918
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 877
Senast: Scata
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 569
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 986
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V