hö..!!!!???

zazza girl

Trådstartare
jag undra fall någon här vet ugefär hur mycket hö man kan få ut på 2 hk mark...????
jag och min sambo ska köpa en gård och då få vi med oss en äng som e 2 hk....
som vi fundera på att ta hö på....
så e det någon som vet ungefär...????
 
Sv: hö..!!!!???

Har en åker på ca 1,3h. På den fick vi ca 11 ton hö.
Sen kan du ju påverka mängd och näringsämnena genom gödsling och att vallen inte ligger mer än 3-4 år innan du plöjer upp och sår nytt.
Mvh
 
Sv: hö..!!!!???

Mellan 5 och 15 ton, beror på var, vad, hur, när och om ;)

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift
 
Sv: hö..!!!!???

oki.. få se , vi ska nog ta hö i år på den ...
men om vi säger att jag få ut 8 ton... hur länge räcker det ungefär till tre hästar..????
 
Sv: hö..!!!!???

Beror ju helt på hur mkt de äter var per dag. Tex fri tillgång till tre hästar, ca 15 kg var per dag=45 kg per dag, 8 ton=8000kg, 8000/45=178 dgr=ca 6 månader.
Sen måste man ju ta i beaktning vad du får för analysvärden på höt osv.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
979
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
368
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp