N
Natte
Jag har alltid haft hö, dom åren jag har haft häst och har INGA erfarenheter av hösilage så idiotförklara mig inte nu
Jag ska flytta till ett stall 1 april och har nu ca 8 kg hö till min kanske lite överviktiga nordsvensk. Hon är väldigt grov i sig så jag vet inte om hon är överviktig eller tjock
Men det stallet jag ska flytta till nu har hösilage och jag vet inte om jag ska gå över till det också eller ha hö fortfarande.
Har hört att man behöver vaccinera hästar som går på hösilage men jag har hört båda delarna.
Jag ger henne väldigt lite kraftfoder för jag rider bara ute och rider inte så långt oftast.
Hur mkt ska man ge om dagen ?
Bör man blanda det lite med halm eftersom hon förmodligen är något överviktig ?
Jag vet INGENTING om detta
Så berätta allt ni vet så är jag super tacksam
Jag ska flytta till ett stall 1 april och har nu ca 8 kg hö till min kanske lite överviktiga nordsvensk. Hon är väldigt grov i sig så jag vet inte om hon är överviktig eller tjock
Men det stallet jag ska flytta till nu har hösilage och jag vet inte om jag ska gå över till det också eller ha hö fortfarande.
Har hört att man behöver vaccinera hästar som går på hösilage men jag har hört båda delarna.
Jag ger henne väldigt lite kraftfoder för jag rider bara ute och rider inte så långt oftast.
Hur mkt ska man ge om dagen ?
Bör man blanda det lite med halm eftersom hon förmodligen är något överviktig ?
Jag vet INGENTING om detta
Så berätta allt ni vet så är jag super tacksam