Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En bonde tar 30 kr balen men jag vet inte hur mycket det är i den. Sedan för en stor silltunna tar han 60 kr för helhavre och 75 kr för krosshavre. Vet inte hur mycket en silltunna innehåller?
Tar det metsa av höet vi behöver själva, men brukar få köpa lite på våren. Vi har betalat ca 1-2 kr/kg (från olika ställen). Ibland har det varit analyserat (då för 2 kr).
Höt betalar jag 20kr balen analyserat
Bonden jag handlar av tycker att det är lättare med balpris eftersom det är svårt att väga när man hämtar och jag håller med.
På vintern köper jag hösilage på storrundbal för 300 kr st även det analyserat.
Helhavre betalar jag ca 80öre/kg (har egen kross)
Köper ca 2 ton åt gången
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hästmänniskan
Hejsan!
För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Hästmänniskan
Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande.
Bytte stall i augusti, till...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.