Hö i boxen?

ztsu

Trådstartare
När pållan som gått på bete i sex veckor och under den tiden inte ätit något hösilage alls kommer hem på onsdag, så kommer hon ha åkt i sex timmar ungefär. Eftersom det är ett nytt stall som hon aldrig varit i förut tillsammans med hästar som hon aldrig träffat förut så tänker jag att det bästa är att hon får ta igen sig i boxen första natten (med sin nya hagkompis inne också). Men hur gör jag med hösilaget? Hon har som sagt inte ätit hösilage på över sex veckor, jag vill inte riskera att hon får diarré eller ännu värre, kolik.

Detta är min första häst och min kunskap kring foder är kanske inte den bästa. Så jag tar tacksamt emot råd.

Sv: Hö i boxen?

Är du orolig tycker jag att du ska gå ut och repa massor av gräs till din höst och sen blanda det med hösilaget i boxen/ute i några dagar, då blur det en liten övergång.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 597
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 986
Senast: Bapelsin
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 209
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar