Hmmm... Gravid ???

P

Piffelina

Min kropp lever sitt eget liv nu... Det har den gjort i 1.5 vecka. Jag slutade med mina p-piller för ca 3.5 månader sedan då vi vill ha barn. Jag har haft min mens två ggr efter det och när jag åt mina p-piller så hade jag lite blödning emellanåt, alltid med 29 dagar emellan. Nu har min kropp spökat för mig i 1.5 vecka. Brösten ömma o stora och mensvärk, men ingen mens:confused:
Jag känner ju min kropp så att jag borde haft min mens för en vecka sedan pga hur den reagerar. Så kan det vara så att jag är gravid. På mödravården fanns det ingen att fråga förrän på måndag igen när de har telefontid.
Funderar på att köpa ett gravtest men jag vet inte om det skulle kunna visa något redan? Är det någon som har nån bra förklaring till detta???

Är jag gravid är det ju suuuuuper :banana::banana::banana::banana:
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Det tar ca 3 veckor innan testet är säkert, men det kan vara värt att prova. :D Grattis i förskott!
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Gör ett test och se vad de visar, skulle de visa negativt så vänta på mensen 1 vecka och gör ett nytt test, vissa är "låghormonare" så man helt enkelt inte har tillräckligt med hormon för testet ska visa positivt.
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Köp ett test och kolla. Jag var i samma situation som dig - kände mig skum och mensen hade uteblivit en vecka och jag var gravid!

Håller tummarna!

/Camilla
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Tack för era snabba svar, ska ge mig av till apoteket sedan, men man ska väl göra testet med morgonurinen?? Eller finns de test som man kan göra när som helst på dygnet?
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Köp ett gravtest och testa! När borde du haft din mens egentligen, oberoende av hur den reagerar? Dvs när hade du sista mens? Clear Blue kan ju visa positivt upp till 3 dagar innan beräknad mens. Men för vissa går det flera dagar över tiden tills man får plus. Om du testar negativt och mensen ändå uteblir så vänta några dagar och testa igen. Jag skulle ha testat iallafall ;)
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Jag skulle haft den i lördags. 6 dagar sen.
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Du kan testa när som helst. Jag kissade innan jag åkte från jobbet, åkte förbi apoteket på vägen hem och kissade när jag kom hem knapt 1 timme senare och det vart ett jätte positivt test :D
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Morgonurin, särskilt om du testar tidigt. Om du testar efter mensens beräknade ankomstdag ska du dock kunna testa när som på dygnet.

Jag håller tummarna för dig, om det är gravid du vill bli :D
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Det låter precis som jag.
Ömmande bröst och "mensvärk" utan att något hände.
Jag plussade någon vecka efter det att jag skulle haft min mens.
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Så har ja med känt, alla symtom på att ja ska få mens o den kom inte:( Nästan två veckor för sent kom den o gissa om ja blev besviken, vi har försökt nu i 7 mån:( Sist hade ja mensen den 18:e julie o sen kom världens ägglossning. Vi kunde knappt försöka för ja va så öm(men va gör man inte;) ). Nu ömmar brösten igen o har fått lite finnar( som ja brukar vid mens)o Nu går man o tänker igen" E JA GRAVID". Usch vad man tänker mkt:)
Fixa du ett test.... lycka till:banana:
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Jag har nu skaffat ett test och kan enligt anvisningen testa dygnet runt, dock ska man inte ha druckit för mycket innan. Så nu väntar jag bara på att bli nödig :D

Hoppas hoppas...
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Eller, ja... vatten skulle du ju inte dricka innan skrev du ju... Nåja, men det behövs inte så stor mängd på testet - är du säker att det inte går att pressa fram liiiite??? ;)
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Jag känner ju min kropp så att jag borde haft min mens för en vecka sedan pga hur den reagerar. Så kan det vara så att jag är gravid. På mödravården fanns det ingen att fråga förrän på måndag igen när de har telefontid.
Funderar på att köpa ett gravtest men jag vet inte om det skulle kunna visa något redan? Är det någon som har nån bra förklaring till detta???

Om du skulle haft mens för en vecka sen och känner spända bröst mm så är det klart du ska köpa ett gravtest! Ett klart tecken på graviditet är ju utebliven mens vettu! :D ;)
 
Sv: Hmmm... Gravid ???

Nu tror jag att jag avlider, det är 50 minuter sedan du skrev något så antingen har du inte blivit nödig än, eller så har du gjort testet och försöker förtvivlat få tag i din man för att berätta den glada nyheten innan du berättar för oss (okejdå, vi kan väl förstå att vi hamnar i andra hand! ;)) eller så gjorde du testet och det var negativt och du blev så arg så att datorn åkte ut genom fönstret...

Får det vara så här spännande på en fredag eftermiddag??? :D

/Camilla
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag äter P-piller och glömde ta en tablett för en månad sedan. Förra veckan hade jag mens om än kanske lite mindre än vanligt och i...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Sofie_B
·
PMS
Kropp & Själ Ni som lider av PMS - vänjer man sig någonsin? Återkommande datum varje månad är det som att dra ner en rullgardin. Enda gången jag och...
2
Svar
20
· Visningar
2 333
Senast: marieka
·
Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 372
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp