Hmm.. Nu har jag en fråga igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

ZanMiguel

Trådstartare
I dressyr (självklart då jag är i dressyr forumet) får man tävla utan stigbyglar och stigläder?
Alltså bara ha sadel?
Och träns då..;)

Sanna

Sv: Hmm.. Nu har jag en fråga igen...

Haha va de inte du som frågade om man fick tävla utan sadel också?;)

Joo:angel:
Men ibland kommer de upp sånna här konstiga frågor.. Och så går jag å tänker på dom hela tiden.. Så då måste jag fråga;)

Haha,.ja trodde nästan att du ville skapa en ny gren typ balanshoppning eller nått;)

För att spinna vidare på frågan... Stor det något om att stigläder och stigbyglar måste användas (alltså ha foten i bygeln...)? Eller kan man läta dom hänga och slänga bara dom sitter på sadeln?

/underliga frågor dyker upp när man är trött....

Det har jag också alltid undrat.
Jag skulle gärna lägga upp dom i kors framför sadeln, men jag kan inte tänka mig att det är tillåtet, då hade nog många gjort det.
Har inte TR här, men jag måste kolla upp det!

Lite synd att det finns så många restriktioner. Man får väl inte tävla dressyr i bettlöst t ex? Vilket är lite skumt eftersom det borde räknas som minst lika stor prestation :angel:

Lite synd att det finns så många restriktioner. Man får väl inte tävla dressyr i bettlöst t ex? Vilket är lite skumt eftersom det borde räknas som minst lika stor prestation :angel:

ja eller tränslöst?!
i vissa grenar i western (freestyle) får man rida utan både sadel och träns...

kanske borde vi införa Freestyle dressage för att locka mer publik?

Åtminstånde göra det lite roligare.. Det finns ige tråkigare än att titta på dressyr:angel:
Säger bara zznark..

Man kanske borde ha mera Kür program med? Även på lägre nivåer..

näää...

Freestyle, då får man rida kors och tvärs med både rekvesita på banan, maskerad. allt det goda i ett! dessutom får man ha fler rörelser än vad som är förbestämt. typ stegra, spansk skritt osv

Det låter som en kul grej! :)

Fast att införa freestyle i dressyr tror jag snarare skulle fungera som en showgrej än tävlingsgren, annars skulle man förstöra charmen med den konservativa grenen dressyr :p

*kl*
TS har fått svar på sin fråga, vill man spinna vidare föreslår jag läsning av TR eller kontakt med förbundet varför reglerna är som de är.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka