Sv: hmm behöver bara beklaga mig lite...
Oooj ja, min hund lyckas med allt.
Min mormor började för ett bra tag sedan beklaga sig över att det var ngt fel på hennes bil. Blinkersen funkade bara åt ena hållet och det var ngt mysko med helljuset också. Lämnade tillslut in på verkstaden och vad blir beskedet? Jo, i bakluckan finns tydligen ngn lucka bakom vilket det går en massa kablar och dessa var helt demolerade. Räkningen slutade på runt 1000 kr och det var ingen tvekan om vem som var orsaken till det hela....
Ett av mina äldsta gosedjur (ja jag vet, löjligt att spara på...) har inga ögon och ingen nos kvar för dem har passerat matsmältsningssystemet på min vovve. (Fast sina egna mjukdjur, de jättesmå från Ikea, dem leker hon med hur mkt som helst utan att förstöra alls.)
Andra grejer hon gjort som fått henne poppis är att rulla sig i bajs (inte hästbajs, inte hundbajs, utan människobajs, fråga inte hur det gick till
) och sprungit in i lägenheten med det kletat i pälsen.
Jag brukar även alltid ha et lypsyl i bilen, som så fort hon varit ensam, är helt i småbitar.
Häromdagen åkte jag och en kompis till ridhuset och hunden stängde vi in i transporten under tiden. Lagom till att vi gått upp till ridhusdörren med hästarna blir vi ifattsprungna av en lycklig vovve som tyckte att det var en självklarhet att hon skulle få följa med. (Tilläggas - min hund är ca 35 cm hög, transporten är en rejäl modell som vi kör vår dressyrhäst på 190 cm i, hur fan hon kommit ut har jag ingen aning om.)
Ingen orkade gå tillbaka med hunden så hon fick helt enkelt vara lös på stallplanen medan vi red ca 1h. När vi kommer ut, ja då sitter hon med världens smile uppe på motorhuven på kompisens bil. Och det är tassavtryck längs med sidorna på hela bilen. Tur för henne att inte lacken var repad.