hmm behöver bara beklaga mig lite...

Sv: hmm behöver bara beklaga mig lite...

:eek: det går att pruta på den va?? :D vad var de för bil? värdefull??

min förra hund käkade upp instrumentbrädan och fläktgallren på min bil. måttligt glad var jag.. :crazy:

haha pruta på den??:P Nää haha då blir det inte mycket pengar över, lika bra att behålla den då:D Det är en saab 9000.. i rätt bra skick, eller ja.. inte nu när hunden har ätit upp halva bilen..

Oooj ja, min hund lyckas med allt.

Min mormor började för ett bra tag sedan beklaga sig över att det var ngt fel på hennes bil. Blinkersen funkade bara åt ena hållet och det var ngt mysko med helljuset också. Lämnade tillslut in på verkstaden och vad blir beskedet? Jo, i bakluckan finns tydligen ngn lucka bakom vilket det går en massa kablar och dessa var helt demolerade. Räkningen slutade på runt 1000 kr och det var ingen tvekan om vem som var orsaken till det hela....

Ett av mina äldsta gosedjur (ja jag vet, löjligt att spara på...) har inga ögon och ingen nos kvar för dem har passerat matsmältsningssystemet på min vovve. (Fast sina egna mjukdjur, de jättesmå från Ikea, dem leker hon med hur mkt som helst utan att förstöra alls.)

Andra grejer hon gjort som fått henne poppis är att rulla sig i bajs (inte hästbajs, inte hundbajs, utan människobajs, fråga inte hur det gick till :confused:) och sprungit in i lägenheten med det kletat i pälsen.
Jag brukar även alltid ha et lypsyl i bilen, som så fort hon varit ensam, är helt i småbitar.

Häromdagen åkte jag och en kompis till ridhuset och hunden stängde vi in i transporten under tiden. Lagom till att vi gått upp till ridhusdörren med hästarna blir vi ifattsprungna av en lycklig vovve som tyckte att det var en självklarhet att hon skulle få följa med. (Tilläggas - min hund är ca 35 cm hög, transporten är en rejäl modell som vi kör vår dressyrhäst på 190 cm i, hur fan hon kommit ut har jag ingen aning om.)
Ingen orkade gå tillbaka med hunden så hon fick helt enkelt vara lös på stallplanen medan vi red ca 1h. När vi kommer ut, ja då sitter hon med världens smile uppe på motorhuven på kompisens bil. Och det är tassavtryck längs med sidorna på hela bilen. Tur för henne att inte lacken var repad. :devil:

haha pruta på den??:P Nää haha då blir det inte mycket pengar över, lika bra att behålla den då:D Det är en saab 9000.. i rätt bra skick, eller ja.. inte nu när hunden har ätit upp halva bilen..

haha så dom får köpa den med utan insida dörr??haha är det nån som köpt den än?? :p

Nope
haha, nej.. antagligen så hade jag sån tur att golvet va såpass gamalt att de stod för det.. fast iof så sa de även att jag skulle få betala de nya tapeterna i nya lägenheten (de tyckte inte att alla behövde bytas, men det tyckte vi då vi inte ville ha tapeter med medaljonger ) men vi fick ingen räkning på de heller..

haha det låter som när jag besiktade av min sambos förra lägenhet som han delade med en kompis. ni kan ju ana hur mycket fest och jävulskap det vart i den lägenheten... han var borta så jag fick göra skiten istället.

besiktingsmannen kommer in och är lagomt munter - jävla surgubbe :devil: han börja med att klaga på att skåpluckan där diskmaskinen stod var borta, diskmaskinen lämnade kärringen innan kvar till dem, så det fanns ingen dörr :smirk:
men det sket han i - skrev upp 1500kr, sen klaga han att lampan i fläkten ovanför spisen inte funkar... mutter mutter.. går vidare och jag stänger fort igen dörren in till rummet för väggen (som det är ett stort hål i, nån har slagit in väggen; så han inte ska märka, men han klaga på att dörren hade ett trasigt dörrhantag.. 1000kr till skriver han upp.

hmm jag börjar känna mig måttligt generad.:o
sen så går vi in i rum två å jag skyndar mig och ställer mig på ett hål i golvet - men han märker ju att det fattas ett fönster - det var sönderslaget - nån kasta in en snöboll på rutan. hmm.. 4000kr skriver han upp..
sen när vi är klar så frågar han efter nycklar - då saknas det 2 nycklar till ytterdörren + låskolvar till tvättstugan... :rofl:

han sa bara, jadu vad ska jag säga? om jag fixar allt i lägenheten så får dom ersätta låsbyte och kolvar. 1200kr. blir de bra??
:eek: jaaaaa sa jag!! :D

men de kom aldrig nån räkning!!
fattar inte, jag måste ha legat med han i sömnen eller nåt!!.. hade de vart min kille som besiktigade av den så hade han fått stått för vartenda öre antagligen. så det blev väldigt billigt. 0 kr!! ;)

Senast ändrad:

Hehehe, ja desto mindre man behöver betala desto bättre :D

*kl*

vi råkade ut för ett litet mysterium som visade sig vara rätt lättlöst om man bara är lite på alerten...

ni vet de där plupparna som åker upp respektive ner när man låser upp/låser bilen?

helt plötsligt började dessa försvinna. (de är smala fast med en liten "krok" eller utbuktande kant eller vad man ska säga högst upp) jag tyckte att det var helkonstigt att de bara var puts väck efter att jag åkt hem från stallet.. tittade på Emperor men näe, han såg inte ut som han brukar göra när han hittat på bus så jag misstänkte inte honom. några dagar senare fanns det bara en låsplupp kvar så jag lämmnade Empe i bilen och spionerade lite på honom. efter nån minut i ensamhet när han fattar att jag inte ska komma tillbaka så ställer han sig upp mot rutan. sätter hörntanden i underkäken under utbuktningen på låspluppen och drar sakta upp den så att den åker ur fästet! :eek: sedan trillar den ner på golvet och Emperor står och glor ut genom rutan istället. när jag gick fram och kollade på golvet runtom i bilen hittade jag alla fyra låsplupparna och Empe såg omåttligt nöjd ut..

Sedan har han bitit sönder husses mobiltelefon, tagit några valptugg på träkanten på soffan och på byrån. annars har han varit en snäll hund :D

förutom igår då han strimlade husses kartong till effektpedalen till gitarren :cool:

Min hund alskar plast sa fjarrkontroller (tre stycken an sa lange) och annat pa bord lever farligt. Andra mindre saker har vart sladden till mitt internet (dar blev matte arg) och en hartork, x antal pennor, Flip-flops mm.

Det dyraste hittills ar 3 trandgardspaneler som alla oforklarligt har fatt ett schafer-format hal mitt i dem. Till en rar liten kostnad av 600kr styck.

Hon ar dock bara 9 manader och valdens sotaste for det mesta.

Vår Labrador vi hade tuggade en dag när hon var ensam några timmar, ett hål rätt in i en vägg....
Vi spacklade igen det lite snyggt och fick ingen anmärkning när vi flyttade.

Liknande trådar

T
  • Låst
Övr. Barn När jag har suttit i 10 minuter vid datorn så kommer mor. Säger att jag bara sitter vid datorn och att jag itne har nåt liv. Att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 013
Senast: hotmamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023