Hjul till Boj Bravo..?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare withyou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 5 124
W

withyou

Nu behöver den okunniga hjälp här...
Transportens sommardäck är typ totalt nedslitna och nya behövs ganska snarast. Gissar på att köpa nya däck, kränga av de gamla och kränga på de nya antagligen blir lika dyrt som eller dyrare än att köpa ett par bättre begagnade hjul.

Nu till min fråga: Vet någon vad det är för bultmönster? Vad för hjul passar?

Transporten är en Boj Bravo 113 (inte våran på bild men en likadan).

Supertacksam ifall någon har svaret på min fråga :bump:

Sv: Hjul till Boj Bravo..?

Nu behöver den okunniga hjälp här...
Transportens sommardäck är typ totalt nedslitna och nya behövs ganska snarast. Gissar på att köpa nya däck, kränga av de gamla och kränga på de nya antagligen blir lika dyrt som eller dyrare än att köpa ett par bättre begagnade hjul.

Nu till min fråga: Vet någon vad det är för bultmönster? Vad för hjul passar?

Transporten är en Boj Bravo 113 (inte våran på bild men en likadan).

Supertacksam ifall någon har svaret på min fråga :bump:

Du vill inte kompromissa med dina släpdäck. De är inte så stora, 13 eller 14 tum så de kostar inte en förmögenhet. Köp nya så kör du säkert i flera år. Däck (gummit) åldras även om däckmönstret ser ok ut.

Finns det inte info på Bojs hemsida? Det borde ju stå vad det är för dimensioner och annat som gäller ...

Kolla i reg.beviset. Där står däckdim.
Har du ett enaxlat är det ännu viktigare med ordentliga däck. Oftast sliter man inte ut däcken utan de blir gamla och spricker. Så satsa på nya. Sen rullar de rätt många år.
// Linda

Jag köpte nya däck förra sommaren, jag ringde till den lokana däckfirman han beställde hem de däck jag skulle ha och så åkte jag dit med transporten.
Fick backa in i verkstaden och sen tog han av de gamla däcken och krängde på nya och satte tillbaka dem på transporten igen, bara o tuta och köra igen, tog inte 1h, fick betala knappt 3000kr.

Kl*

Om Jag vore du skulle Jag åka till däckverkstaden med transporten, på ett kick har du nya däck på transporten med dina gamla fälgar, Jag antar att dina fälgar är fel fria.. (Inte ovala eller kantstötta tex)

Att köpa beg däck på fälg kan vara riskabelt, du vet inte hur föraren har kört, ex kört på en kantsten kan minska livslängden på däcken, sprick bildning och risken finns att däcket skjuter.. Och det smäller riktigt högt, varken kul för dig eller hästen..
Likaså regumerade däck så finns tyvärr skjut risken.. Slitbanan släpper.. Se till att du köper i så fall ett känt märke på bra stomme!!
Däck är färskvara, tänk på det..

Regeln är att om man inte kan själv så ska man söka hjälp hos någon som kan. Speciellt inom sådana här frågor! Iom att transporten är enaxlad är det ännu viktigare att däcken är i ordentligt skick. Åk till din däckverkstad, det är värt pengarna!

Är det fyra eller fem bult? Om det är fyra är chansen stor för att det är 4*100 i bultcirkel.

Liknande trådar

P
Utrustning ....ja det är frågan :crazy: Jag vet verkligen inte vilket släp jag ska välja! Har väl i nuläget 2 alternativ. Det verkar ganska...
Svar
3
· Visningar
1 742
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar