Hjärtslag

R

ratjacks

Kom ut i hagen häromdagen och hittade hästen liggande ner med ögonen stängda och munnen öppen samt med flugor på mulen. Tittade efter andning men såg ingen trodde kraken hade lämnat in för gott då det ryckte lite i ögonlocket, han öppnade ögonen och tittade lite förvånat på mig ( what's up doc ) gäspade och reste sig upp för att genast gå o beta, har nu hittat honom ungefär vid samma tid och på samma plats ett par mornar i följd så tydligen är det favorit platsen för en morgon lur. är det vanligt att hästar sover så djupt ? han går med ett shettis sto och hon står alltid i närheten precis som om hon håller vakt och att han då kan koppla av.

MVH Göran

Sv: Hjärtslag

Jadå, det kan de visst det. Och stoet vaktar, visst gör hon det. Min unghäst gick tillsammans med fyra valacker en sommar. När jag kom vid lunchtid låg han alltid i mitten och var helt medvetslös. En valack stod sedan i varje väderstreck och höll vakt. Trygghet!

Jadå, det kan de visst det. Och stoet vaktar, visst gör hon det. Min unghäst gick tillsammans med fyra valacker en sommar. När jag kom vid lunchtid låg han alltid i mitten och var helt medvetslös. En valack stod sedan i varje väderstreck och höll vakt. Trygghet!

Vilka sanslöst välplanerade djur det är!
Helt underbara! :love:

så är det med min häst också, om han ligger ner så står den andra hästen bredvid och vaktar.

MVH Vickan

Haha vem var det som hade filmen med en lite tyngre häst som ligger på en sten i en hage HELT utslagen och drömmer och sparkar med benen? Och rör på mulen och allt...

Sorry OT men jovisst kan de sova djupt. Tur h*n inte var död iaf!

Jag har haft ett sto som jag fick när hon var närmre tjugo år. Så en kväll när jag kom ut i stallet och hittade henne liggande på sidan helt orörlig så klart att man blev ororlig. Jag gick in till henne och försökte väcka henne inget hände. Stod och drog och lyfte i hvudet ingen reaktion alls.
Jag gick för att meddela resten av familjen vad som hänt tog lite tid för att förbereda barnen. Så efter en halvtimme gick vi allihopa för att ta farväl av henne. Då stod hon glatt och åt halm i boxen precis som vanligt. Vi lärde oss att hon sov så tungt några timmar per dygn, att hon inte gick att väcka. Denna underbara häst var kvar hos oss i tio år till efter detta.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 417
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 795
Senast: Luleå
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 276
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka