Hjärnan sade nej, hjärtat sade ja - ny bukehund!

apocalypsen

Trådstartare
Blev tillfrågad om jag ville köpa valp och sade bestämt nej. Helt fel tid med nytt jobb mm mm. Åkte och tittade på liven, sade fortfarande nej, meddelade beslut och sedan gnagde magkänslan och sade att det var fel beslut. Omvärderade funderade massor och meddelade sedan att jag ville ha den lille kavata skiten som visserligen var minst men som var ständigt först i kön på alla nya saker och alltid överst i alla högar, oavsett sömn eller bus.

Så här är han, vårt nytillskott i flocken - Bozco
Bozco3_zpsf01285f2.jpg

Söt som socker
Bozco1_zps9d09cf76.jpg

Att det inte skulle vara några problem med Grå, var nästan självklart. Han går bra ihop med alla hundar. Lite tjurig har han varit över att behöva dela sin matte med en liten äcklig valp. Det har gradvis försvunnit sedan de har börjat leka tillsammans.
BozcoampJoey-5_zps573cd2aa.jpg

Den som har imponerat störst är Stridsvargen som inte tycker om andra hundar och inte skulle tveka för att ge sig på en hund utanför flocken. Han har varit jätteduktig. Så duktig att junioren tycker att det bästa som finns, är att traska efter den stora farliga polishunden. Monkey see, monkey do :love:
BozcoampEpso1_zps06b7b1b9.jpg

Sv: Hjärnan sade nej, hjärtat sade ja - ny bukehund!

Så otroligt söt! Och han ser verkligen ut att vara en modig och kavat liten typ :)

Hur kunde du ens överväga att säga nej? :love: :love:

Valpar tar tid, jag har nytt jobb och begränsade möjligheter att ta ledigt. Det är dessutom en enorm skillnad på att plocka hem en hund som har massor av motor och arbetsvilja, när man har en annan som mest är nöjd med att ligga på sofflocket och göra nada. Att aktivera denna herren, blir en utmaning.

Men skam den som ger sig. Han är en väldigt trevlig valp som sover hela natten och säger till när han behöver gå ut. Nu ska han bara lära sig att i detta huset är vi aktiva ute och inne, tar man det enbart lugnt. :crazy:

Usch, weimar är verkligen äckligt söta. Livsfarliga för såna som inte ska ha några jämrans jakthundar! :love: :crazy:

Grattis! Vilka underbara dumboöron! Han ser verkligen ut att vara en riktigt framåt liten valp. :)

Naw så söt han är. Vi måste bestämma en dag så han kan få busa med Spookie :) Så kan Milla och Grå ligga bredvid och äta praliner eller något ;)

Sötis!! Han är lik sin mor tycker jag:) då hoppas jag vi ses på proven till nästa säsong!

Nämen! Då har vi jämngamla pirayor! Jag har en weim tik hemma nu som jag hämtade för en vecka sedan:). Är det månne från samma kull? Jättekul i så fall!

Nämen! Då har vi jämngamla pirayor! Jag har en weim tik hemma nu som jag hämtade för en vecka sedan:). Är det månne från samma kull? Jättekul i så fall!

Jag listade snabbt ut att det inte är samma kull! Din kommer från södraste delen av landet va? Min är från Värmland..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka