H
hästgalna
å, jag blir så frustrerad. vi har tränat vår ponny med lastning, nåt som har tagit 1-2 tim förr hos gamla ägaren med -rep, 7 pers, hysteriskt. igår när vi skulle till en tävling så gick allt åt skogen pga att "hjälpsamma" stallkollegor ville hjälpa till och tyckte att vi mest stod och tramsade med vårt rep och repgrimma. (vi står och skickar på henne och en pers står inne) till slut var vi 5 st + en äldre herre som tyckte "det var då fan vilken illbatting till ponny,-kom nu här"
ponnyn blir galen och låser sig, börjar kicka efter repet, går på sidan av transporten och allt arbete är förgäves!
till slut ringer jag efter den person som varit med dom andra "positiva" gångerna och vi går back to basic med 3 pers. då går det , efter en stund. men när allt var som värst så var det så mycket ifrågasättande och suckar och himlande och ingen kunde förstå att man inte bara lyfte hästen in eller vinchade!!!!
det känns som man jobbar i motvind hela tiden, varför kan dom inte fatta att det är tilliten och förtroendet man vill ha ifrån hästen, inte rädsla och misstänksamhet??!!
suck! är det nån som har likn. erfarenheter?
mvh hästgalen
ponnyn blir galen och låser sig, börjar kicka efter repet, går på sidan av transporten och allt arbete är förgäves!
till slut ringer jag efter den person som varit med dom andra "positiva" gångerna och vi går back to basic med 3 pers. då går det , efter en stund. men när allt var som värst så var det så mycket ifrågasättande och suckar och himlande och ingen kunde förstå att man inte bara lyfte hästen in eller vinchade!!!!
det känns som man jobbar i motvind hela tiden, varför kan dom inte fatta att det är tilliten och förtroendet man vill ha ifrån hästen, inte rädsla och misstänksamhet??!!
suck! är det nån som har likn. erfarenheter?
mvh hästgalen