Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är okej
Men visst finns det risk att du och många andra tänker så, om man nu inte i förväg vet varför, eller hur ?
Vad jag vill ha sagt är att en bild inte alltid säger sanningen...
Åhh, tusan.. den bilden har jag lyckats med att inte se...
Fy sjutton för bett med skänklar i ovana händer
Själv kom jag aldrig till mer än MsV i hoppning och dressyr, på den tiden red man med kandar i LA dressyren
Har även haft förmånen att få vara med på inofficiella träningar som hållits av olika världsryttare under dom knappt 10 åren jag "jobbade" hos en svensk ryttarfamilj med många internationella meriter.
Det allra bästa var att jag fick pröva en massa olika bett, ridstilar, hjälpmedel m.m. på en massa olika hästar.
DET var otroligt lärorikt
Även om det nu är +20 år sedan
Men man blir ALDRIG för gammal för att lära sej nya saker
Fast viss utrustning borde bara kunna köpas på "recept"... :smirk:
Sen är det ju lite så, vad jag sett själv iallafall, att många *hrm* ponnyryttare utrustar sina hästar med martingal och brösta, pessoabett och pullargrimma, boots och senskydd, luvor och annat.. hela hästen skramlar.. detta resulterar ju inte i någon annat än ett asgarv, iallafall från min sida! dessa prylar pryder en halvlam ponny som inte tittar på någon eller knappt har tillräcklig galopp för att ta sig fram till hindret.. I detta fall undrar nog ponnyn vad fan den gör på banan, både halvt blind, döv och på 1ans växel bland massa hinder, samtidigt som den rör sig, låter som den vart hos guldfynd och rånat butiken på hela sortimentet av bling bling!?
Jag håller helt med dig angående stången. Du är för ny för att ha sett stångbråken här, då vi till slut fått hjälp av en fysiker att förklara stångens inverkan
Poppa lite popcorn och sök på stång....(om nu inte det försvann i kraschen)
Visst vore det väl underbart . Jag skulle vilja ha mina djur i en hage utanför mitt hus. Gå ut och klappa på dom, prata med dom. Slippa stressa iväg och rida och träna. Egentligen gillar jag inte så mycket att rida längre. Uppskattar mer att bara umgås med hästarna. Men då skulle det ju bli ÄNNU värre, för jag skulle ju träna ÄNNU mindre än nu...VAD SKULLE ALLA TYCKA antagligen att jag skulle sälja dem till någon som ville träna och tävlaSka man tänka så, så slutar det med att vi kommer fram till att vi ska kanske inte sitta alls på dessa vackra djur.