Hjälpbom vid inhoppning

borntoshine

Trådstartare
Jag har sökt, och visst finns det liknande trådar, men ingen som kan ge mig svar på min fråga.. :)

Håller på att hoppa in 4-åringen (d-ponny) och hon sköter sig super. Men eftersom jag är lite ringrostig vad gäller hoppningen kan jag inte riktigt bidra med det stöd som behövs för att hon skall taxera rätt.

Är det någon som har koll på avstånden mellan hjälpbom och hinder? Gäller alltså hoppning i galopp.. Travhoppningen har vi lyckats få kläm på :idea:

Sv: Hjälpbom vid inhoppning

Jag tror det är 2,5 m det skall vara mellan bommen och hindret! :) Ej säker, emn jag brukar typ köra med det me min storhäst.

Sv: Hjälpbom vid inhoppning

Det beror på hur högt hindret äroch hur stor hästen är. Hästen brukar hoppa av ungefär lika långt innan hindret som hindret är högt. Så länge du hoppar lågt kan du prova dig fram, försiktigt.

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 332
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik I slutet av september 2013 köpte vi en ponny till vår dotter av en hästhandlare för 15000 kr. Ponnyn köptes som barnponny/nybörjarhäst...
Svar
6
· Visningar
2 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka