Sv: Re: Hjälpa oss Rädda en liten Älg!!!!
Åh så söt den är!
Åh så söt den är!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du får isf gärna hänvisa till "lyckliga fall" där man fött upp en älgkalv ändra från präglingsåldern (dvs innan 4 mån) och med lyckat resultat fått den återanpassad i naturen..Jag har ingen personlig erfarenhet av att föda upp älgar. Enda "kunskapen" i den vägen är vad man läser, både om lyckade och misslyckade fall.
Däremot har jag det när det gäller rådjur, vilka sägs vara lika besvärliga som älg, fr a bockar. Därför vågar jag ha åsikter i ämnet.
Det jag gjorde var att protestera mot PL:s kategoriska uttalande.
Jag undrar om du eller "experterna" har egna praktiska erfarenheter i ämnet? I så fall kan vi ta en diskussion om vad som hände, vad som gick fel och vad man kunde ha gjort istället osv.
LIA
PS! Till dom som svarar på inlägg. Ta inte med bilderna i svaren, det gör bara tråden ohanterlig. Vi har redan sett bilderna!
DS
fast måste man låta alla djur som inte kommer kunna återföras till det vilda dö?
visst kan man inte rädda ALLA djur här i världen, men om man hittar en bäbis och vet att det finns hägn som kommer ta hand om djuret så länge det behövs, varför inte rädda det?
Helt rätt men det är också viktigt vilka signaler som skickas ut.absolut är det SUPERVIKTIGT att folk inte ska ta hand om djurungar till höger o vänster- aboslut!
men nu var det ju inte så att TS hittade en älgkalv ligga tryckandes gömd mitt i skogen och bestämde sig för att mamman inte fanns och tog hem kalven.....