J

Jokery

Det är någonting skumt på gång med min olycksfågel till häst.
Han vägrar låta någon röra hans högra bakben eller hov (inte borsta eller något.) Då börjar han kicka i luften som om han hade ont.
Det skumma är att han haltar inte...
Hovslagaren kållade hoven efter hovböld och sånt men hittade inget. Dock hade han haltat lite i hagen i förrgår sa stallchefen men inget sen dess... det är verkligen skumt..
Någon som varit med om något liknande?:confused:

Sv: Hjälp

kan ju vara vad som helst... kanske idé att ta ut veterinär som kan sedera hästen så det går klämma och känna?

Jo jag tänkte göra de nu i veckan... det är bara jävligt taskigt läge ekonomiskt just nu, men vad gör man?
Vet du om Vetrinärer tar fakturor? har alltid betalat kontant annars...

pengar ser man till att ha i beredskap när man har häst. Finns inga bortförklaringar till att vänta med eventuella veterinärbesök för att man saknar pengar! :devil:

pengar ser man till att ha i beredskap när man har häst. Finns inga bortförklaringar till att vänta med eventuella veterinärbesök för att man saknar pengar! :devil:

Jag har inte kommit med någon bortförklaring heller. Skrev ju att jag skulle ringa Vetrinär nu i veckan (blir väl imorgon antagligen) Undrade bara om Vetrinärer tar faktura för det hade funkat bättre för mig i nuläget.

det är lite olika från veterinär till veterinär.
Min tar faktura, men å andra sidan har jag alltid haft honom och han vet jag betalar.
Sen har jag alltid en buffert för nödsituationer,ifall min vet skulle va bortrest lr dylikt och jag måste kalla på ngn där jag inte vet ang. faktura, men det är egentligen inte det du undra.

Jag skulle höra med din veterinär, tror inte dom är omöjliga, inte om man anlitat samma vet i alla år iaf.

HAr du kollat temp. och allmäntillståndet på hästen?

det är lite olika från veterinär till veterinär.
Min tar faktura, men å andra sidan har jag alltid haft honom och han vet jag betalar.
Sen har jag alltid en buffert för nödsituationer,ifall min vet skulle va bortrest lr dylikt och jag måste kalla på ngn där jag inte vet ang. faktura, men det är egentligen inte det du undra.

Jag skulle höra med din veterinär, tror inte dom är omöjliga, inte om man anlitat samma vet i alla år iaf.

HAr du kollat temp. och allmäntillståndet på hästen?

Okej!
Jo, jag har ett hästkonto men de behövs fyllas på märkte jag:angel:
Men som sagt. Pengar fixar jag vilket som, han är min nummer ett prioritering så det var bara en tanke med faktura för att det helt enkelt skulle funka bättre just nu.

Jag har bara haft min häst i ett halvår och precis flyttat honom så jag ska förmodligen ringa en ny veterinär också..

Tagit tempen på honom och ingen feber och som sagt, han haltar ingenting. Man får bara helt enkelt inte röra vid hans bakben, och så har han aldrig hållit på innan..

Okej!
Jo, jag har ett hästkonto men de behövs fyllas på märkte jag:angel:
Men som sagt. Pengar fixar jag vilket som, han är min nummer ett prioritering så det var bara en tanke med faktura för att det helt enkelt skulle funka bättre just nu.

Jag har bara haft min häst i ett halvår och precis flyttat honom så jag ska förmodligen ringa en ny veterinär också..

Tagit tempen på honom och ingen feber och som sagt, han haltar ingenting. Man får bara helt enkelt inte röra vid hans bakben, och så har han aldrig hållit på innan..

Låter himla skumt:confused:
Kan ju va så att han fastnat,slått i, fått ett bett av ngt djur och blivit extra känslig. Det är ju inte alltid det syns svullnad. Eftersom stallägaren sett honom halta lite i hagen så är det ju möjligt att ngt sådant inträffat.

Han haltade inget nu?

Fråga vet när du ringer om dom tar faktura. De flesta gör det nu förtiden har jag fått för mig

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 744
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 140
Senast: ameo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka