Sv: Hjälp!!

Jovisst går det att rida i mörkret, men jag kommer absolut inte få göra det. Inga medryttare, ena tjejen kom aldrig tillbaka och den andra stuka foten så INGA medryttare!!

Men har du ingen "kortis-sväng" som du kan skritta bara? utan att behöva ge dig ut på någon väg? Det borde ju gå bra, om du talar om var du rider o hur lång tid det tar...?
Annars kan du ju bara promenera med honom... Känns inte som att det borde vara ett större problem då?

Synd att det är så... borde ju dock finnas någon som kan hjälpa dig, men det är ju förstås inte så kul o leta om de inte vill komma tillbaka ens en gång....

Annars är det ju bra, för det är ju inte så hög fallhöjd från en fjording ;)

Jo det skadar visst, det blir ju stora hål i plånboken :p Skämt åsido men han har så bra ryggaktivitet så det kan inte vara något allvarligt fel på hans rygg, dock kan han ha spänningar eller dylikt där eftersom han har gått och haft ont i bakknäna så länge.

hehe, jo, det är ju dessvärre det... men nu har ni ju hittat ett fel så jag hoppas att han blir bra nu!
men det är nog en bra ide att ta ut en massör/kiropraktor (eller nån av alla som finns) som kan mjuka upp musklerna i ryggen och ev bäcken/ben musklerna...

Nej tyvärr har jag ingen kort sväng som inte är på en väg. Jag får inte rida honom själv, särskilt inte nu när jag måste ge honom lugnande första gångerna jag rider.. :grin: Kan även rida på våra gärden, men då måste jag gå lite på vägen för att komma dit.
Tror du att det räcker att rida honom 3ggr/vecka eller?

Det går nog inte att hitta en medryttare åt honom, här i trakten är han ökänd. Har fått kommentarer som: "Har du inte sålt honom än" och liknande trots att jag har förklarat för alla att jag inte säljer min bäste vän. :mad:
Fick ett tips av en rutinerad hästmänniska som jag känner: "Skicka honom till Farmek" :crazy:
Angående fallhöjd, Vilgot är ca 145 cm i manken och väldigt högrest, när han bockar/sparkar blir fallhöjden inte så liten :D

I morgon ska jag iaf rida, det blev inget idag för att det blåste storm :o

Igår red jag Vilgot, första gången på 6 veckor!! Han va jättemysig och tyckte det var skönt att komma ut och skritta lite :)

Det var ju lite tråkigt... ja, det kanske inte känns så säkert o släppa iväg sin dotter på en "bomb"... Men det är ingen av dina föräldrar som vill följa med och gå ut o gå med er då? Om ni har hund så är det ju bra, då får den motion samtidigt :)

3ggr i veckan kanske är lite lite, men det är ju en lgn start då, om inte annat... Men det vore ju skönt om du kunde rida mer sen när han kommer igång igen.
Jag kan tänka mig att det inte är lätt att hitta någon om han är ökänd. Men det är synd att ingen vill provrida honom bara för att några inte klarat av det, eller att de inte gett honom en ärlig chans...
Synd att du bor långt bort, annars kunde jag ha hjälpt till :laugh:

Jag tycker att det är så hemskt när en tränare säger en sådan sak.. Men nu vet du ju orsaken till hans beteende och då blir han ju förhoppningsvis bättre, och då ändras ju förhoppningsvis även hans rykte...

Haha, ja, de kan ju allt ta i de små trollen... Men om man tänker på de jag rider (167-173) så tycker jag det är skönt o sitta på en så "liten" o känna att det är nära till marken om de gör något.. Man känner sig ju inte så jättekatig när en kluns på över 170 börjar studsa med en.... :D

Varsågod förresten! Jag vet inte huruvida dessa mediciner finns med på www.fass.se, men du kan ju kolla där med :)

Lycka till med "monstret" nu! :)

Det är skönt när man känner att man kan hjälpa till! Du får gärna skriva o säga hur det går för er! (vill veta allt! :D)
Kämpa på nu och återigen; Lycka till!

Nää usch!!!! :crazy: Har haft tid att rida nu i helgen men det är isgata på alla grusvägar och även snorhala partier på gärdena. Det är väl livsfarligt för en konvalecent att halka och förvärra skadan?? :confused: Vilgot är oskodd men jag vågar inte riskera något.. Kan man rida på "blankis" om man skor honom och har isbrodd eller är det bara att vänta med ridningen tills underlaget blir bättre??

Imorgon bär det av till kliniken igen :laugh: och jag ska få rida Vilgot i deras ridhus :D Önska mig gärna lycka till ;):D

du ger väl ändå inte hästen lugnande när du ska rida??

Tömkör istället om han är pigg och du inte vågar sitta på. Skonsamt för ryggen också!

Joo han får lugnande, idag på kliniken fick han tom. intravenöst av vet. när jag skulle rida. Fö. gick det jättebra idag på kliniken, han var mkt bättre än förra gången vi var där. När vet. longerade Vilgot rejsade han i full galopp och brallade som attan istället för att trava lugnt som vet. försökte få honom göra :o:D

Äälskaar min Vilgot :love::love::love::love:

Det går jäkla segt med träningen.. inte alls kul...... :crazy: Skulle behöva ett ridhus... :grin: Btv, hovis kommer i morgon.

Liknande trådar

Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 506
B
Hästvård För två månader sedan åkte jag med min varmblodstravare till en ganska stor hästklinik med kunniga veterinärer för att göra en...
Svar
9
· Visningar
4 127
Senast: Bergmutt
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 956
Senast: frittan
·
Hästvård min häst har varit "sjuk" eller ja, konstig sen ca 1 år tillbaks... innan nån skriker nåt om att jag ska åka till vetten å talar jag om...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
16 123
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar