Sv: Hjälp!!
Hej!
Prova att ta kontakt med en häst-kiropraktor.
Efter att min häst gick omkull i hagen var hon hur stel som helst. Och det blev bara värre och värre. Hon kunde t.ex. inte få med sej bakbenen ordentligt i trav vid ridning/longering på volt. Från att gå klockrent till att inte gå igenom en vet.besiktning på någon vecka. Det var longeringen hon rök på, helt ren under böjprovet, men visade mer stelhet i höger bak.
Jag fick numret till kiron och jag tänkte: "Hey, varför inte? Inget annat har ju funkat!" Då hade jag haft ute massör och provat olika ridövningar utan något resultat över huvud taget.
Kiron kom och behandlade min pålla två gånger med en månads mellanrum, och det visade resultat på en gång. Någon vecka efter att han justerat henne andra gången gick hon rent igen.
Det är värt ett försök i alla fall!
Nu har jag ju inte läst igenom alla inslägg, du kanske redan har fått ett svar på vad det är, men du fick ett extra tips i alla fall!
Måste säga en sak till om det här med kiron. Min pålla har så länge jag ägt henne bitit i luften omkring sej när man borstat henne. Efter Krion varit där så var det beteendet som bortblåst!
Lycka till!