G

Galore

är kanske lite nojig, men vem är inte med med sina bebisar.
Kände som vanligt igenom fluffi och upptäckte att han reagerade när jag pillade på magen, precis vid bakbenet. Han blev inte arg eller sådär men han spännde sej samt såg jag lite rött.
Klippte då bort lite päls vid det området och har har ett en cm "springa". var och kollade lite och det såg rent och fint ut.är öppet så man kan se nåt som ser ut som en vit hinna.
Ska jag åka in och köpa nåt bakteriedödande? i såfall vad?
Är ju alltid bra och ha hemma hur eller hur. Det enda jag kan komma på är jodopax.
Åh..säg nåt lugnande.

Sv: Hjälp!

Har du tempat katten?
Jag hade nog sköljt med lite koksaltlösning (Det kan du göra själv) och sedan avvaktat och haft koll på det.

Det låter exakt som ett sår min systers katt hade för något år sedan, en "glipa" med fina kanter. Det läkte på någon dag och han var feberfri.

Koksaltlösning kan räcka, men behöver du något lite starkare går Jodopax bra (1/10 Jodopax, resten vatten).

Är katten pigg kan du köra lite hemvård men börjar han bli slö och såret inte blir bättre får du ringa veterinären.

Låter skönt att det läkte iaf. Har ingen temp (mitt jäkla pucko)
Tvfättar med lite jod nu iaf. Ska ju jobba i natt, så känns jätte hemskt.
Usch. måste införskaffa temp.

Det som gör mej riktigt nervös är att jag inte har nån anning om vad han kan ha skärt sej på, eftersom dett är så fint sår.
Är ju läskigt att veta att jag har nåt vasst i lägenheten.

Liknande trådar

Relationer Jag vill först och främst varna för det kan ev. bli ett rörigt inlägg. Men jag hoppas att du orkar läsa det! Kort bakgrundsinfo: *...
2
Svar
23
· Visningar
3 278
N
Katthälsa Förlåt för långt och rörigt inlägg - hoppas någon ändå kan förstå och ge någon typ av svar. För några veckor sedan lade jag märke...
Svar
12
· Visningar
8 920
Senast: NataliTM
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Constance
·
S
Hästvård Min häst har haft mugg till och från hela sommaren. Hon har haft det tidigare somrar också, men det är extra mycket i år. Nu har hon...
Svar
19
· Visningar
1 353
Senast: Prince LineXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama