S

strulan

Hej min familj bor på landet och vi är sugna på en valp. Men problemet är vad gör man med den när man jobbar? Klarar den sig själv i 6 timmar??:confused:

Sv: Hjälp

Det gör den nog inte. Har ni funderat på omplacerings hund?
Då kan du få en äldre som klarar sig bättre själv.

Om du lämnar din valp i sex timmar kommer du förmodligen aldrig kunna lämna den igen...
Det tar väldigt lång tid för en hund att lära sig att acceptera att vara själv. En valp kan dessutom inte ens hålla sig så länge.

Men om ni inte har möjlighet att vara hemma och uppfostra en valp men ändå känner att ni har tid med en hund, så är kanske en vuxen hund ett bättre alternativ?

Nej vi har inte alls tänk på att ta en äldre hund. Ska ta en funderare på det. Tack för tipset!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 099
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka